معاون وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد

جابجایی ۱۰۰ میلیون مسافر توسط ناوگان هوایی تا سال ۱۴۰۴

کدخبر: ۱۰۱۱۵۴
رئیس سازمان هواپیمایی کشوری با اشاره به اهداف سند بالادستی ۱۴۰۴، گفت: در افق این برنامه ایران در نظر دارد تعداد هواپیماهای خود را به ۵۰۰ فروند و میزان جابجایی مسافر را به ۴ برابر میزان کنونی یعنی ۱۰۰ میلیون نفر افزایش دهد.
جابجایی ۱۰۰ میلیون مسافر توسط ناوگان هوایی تا سال ۱۴۰۴

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از سازمان هواپیمایی کشوری، علیرضا جهانگیریان در نشست وابستگان اقتصادی سفارت خانه ها و نمایندگی‌های خارجی اظهار کرد: با وجود تحریم صنعت هوانوردی، ایران طی سال‌های بعد از انقلاب موفقیت های چشمگیری در حوزه های مختلف صنعت اعم از طراحی و ساخت انواع پرنده ها، ارائه خدمات تعمیرات سنگین هواپیماها و ارتقای سطح ناوبری هوایی و خدمات فرودگاهی داشته است.

وی افزود: ایران بر اساس اسناد بالادستی و اهداف تعیین شده در افق 1404 در نظر دارد تعداد هواپیماهای خود را به 500 فروند و میزان جابجایی مسافر را به 4 برابر میزان کنونی یعنی 100 میلیون نفر برساند.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری با اشاره به برگزاری هفتمین نمایشگاه هوایی ایران در جریزه کیش در آبان‌ماه، گفت:فرصت های متعددی از قبیل نوسازی ناوگان تجاری هوایی ، تامین موتورهای هوایی، تامین قطعات هوایی، تعمیرات اساسی هواپیماهای تجاری، نوسازی و تعمیرات بالگردها، نوسازی و به روزسازی فرودگاه ها ، همکاری برای آموزش های هوایی و هوانوردی، همکاری متقابل برای جذب شرکت های گردشگری و تبدیل ایران به هاب هوایی منطقه برای همکاری و سرمایه گذاری در صنعت هوانوردی ایران وجود دارد.

جهانگیریان خاطرنشان کرد: سرمایه گذاری در حوزه های مختلف هوانوردی امکان تعاملات بیشتر در عرصه بین الملل را برای کشورهای منطقه و جهان با ایران فراهم می‌کند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید