فهرست کالاهای مشمول عوارض صادراتی اعلام شد

کدخبر: ۱۰۱۱۶۷
سازمان توسعه تجارت بعد از اعلام لیستی در راستای پیشنهاد وضع عوارض برای برخی از کالاهای صادرات ممنوع،فهرستی را در راستای اعلام کالاهایی که صادرات آنها از طریق وضع عوارض امکان پذیر است را اعلام کرد.
فهرست کالاهای مشمول عوارض صادراتی اعلام شد

به گزارش اقتصاد نیوز،بر اساس این بخش نامه 9 قلم کالا که پیش از آن صادرات آنها ممنوع بوده است با پرداخت عوارض امکان صادرات آنها وجود دارد.

این اقلام شامل برنج و سالامبور گوسفندی با 20 درصد عوارض، سنگ آهن بهم فشرده، کنستانتره آهن و انواع نان  با 30 درصد عوارض،پنبه با 50 درصد عوارض،سولفات سدیم و ضایعات پلیمری با 70 درصد عوارض و سولفور مولبیدین با 90 درصد است.

همچنین صادرات انواع زعفران فله ای در بسته بندی های بیش از 30گرم با عوارض پنج درصد،وت بلوی گاوی 42 هزار ریال به ازای هر کیلوگرم،آهن قراضه و ضایعات فلزی به هر شکل و شمش حاصل از قراضه کلیه فلزات 70 درصد،کاغذ باطله به میزان 30درصد تعیین شده است.

عوارض صادرات حبوبات نیز به استثنا نخود به میزان 30 درصد قیمت پایه صادراتی، ذرت دامی و سورگوم دانه 3000 ریال (هر کیلو گرم) ،جو،گندم دامی،کاه و پوست غلات 4000 ریال(هر کیلو گرم ) ،یونجه و علوفه  4000ریال (هر کیلو گرم )،

سبوس و آخال از ذرت و گندم و سایر غلات و نباتات 3000 ریال (هر کیلو گرم ) و برای گندم سیان و ارزن 4000 ریال (هر کیلو گرم ) تعیین شده است.

به گزارش اقتصاد نیوز،این درحالی ست که وضع عوارض برای صادرات این کالاها انتقادهای را از صادرکنندگان به همراه داشته و به اعتقاد آنها دولت در وضع عوارض این کالاها نگاه درآمد زایی داشته ودر غیر این صورت وضع عوارض بالا برای این کالاها به نوعی ممنوعیت محترمانه آنان است.

انتهای پیام

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید