عضو کمیسیون اقتصادی مجلس مطرح کرد:

فعالیت غیرقانونی برخی شرکت های وابسته به بانک ها

کدخبر: ۱۰۱۴۵۴
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با انتقاد از اینکه برخی شرکت های سرمایه گذاری وابسته به بانک ها دست به اقداماتی می زنند که با اصول فنی و مسایل قانونی مربوطه تعارض دارند، گفت: در چنین شرایط باید انتظار بروز برخی تخلفات و نوسانات اقتصادی را داشت.
فعالیت غیرقانونی برخی شرکت های وابسته به بانک ها
به گزارش «اقتصاد نیوز» و به نقل از خانه ملت، ابراهیم نکو در گفت‌و‌گویی در خصوص فعالیت های شرکت‌های سرمایه‌گذاری بانکی و نقش این شرکت‌ها در نوسانات اقتصادی گفت: زمانی که بانک ها در مسایلی غیر از وظیفه و حوزه تخصصی کاری خود که به آنها مربوط نیست وارد می‌شوند باید انتظار بروز برخی تخلفات و بهم ریختگی‌ها و نوسانات در اقتصاد را داشت.
 
نماینده مردم رباط کریم و بهارستان در مجلس افزود: برخی شرکت‌های سرمایه‌گذاری وابسته به بانک‌ها دست به اقداماتی می‌زنند که این اقدامات با اصول فنی و مسایل قانونی مربوطه تعارض دارند.
 
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس تصریح کرد: یکی از اشتباهات بانک‌ها ورود به حوزه های غیرتخصصی مانند سرمایه‌گذاری در بخش مسکن است که در شان و جایگاه  بانک‌ها نیست و این رویه باید با نظارت دقیق اصلاح شود.
 
نکو با تاکید بر ورود و پیگیری نمایندگان مجلس برای نظارت بر عملکرد بانک‌ها و جلوگیری از ورود آنها به حوزه‌های غیرتخصصی ، گفت: خوشبختانه این اقدام انجام شده و موضوع از سوی کمیسیون تخصصی اصل 90  مجلس در حال پیگیری است که باید  بعد از طی مراحل قانونی در کمیسیون پیگیری موضوع از طریق مراجع قضایی تا حصول نتیجه ادامه یابد.
 
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس تصریح کرد: باید با ورود بانک‌ها و شرکت‌های سرمایه‌گذاری به حوزه‌های خارج از شرح وظیفه کاری تعریف شده برای این مراکز برخورد قانونی صورت گیرد تا بهم‌ریختگی‌های به‌وجود آمده برطرف شود.
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید