همزمان با ناآرامی های عراق؛

جا برای طلای سیاه ایران باز شد

کدخبر: ۱۰۱۵۷۹
با ادامه نا آرامی های خاورمیانه به ویژه در عراق و گرانی بهای جهانی طلای سیاه، دور جدید رقابت بین ایران و عربستان برای افزایش صادرات نفت هم شکل گرفته است به طوری که پس از عربستان، شرکت نفت ایران هم از افزایش عرضه نفت برای جبران کمبود احتمالی نفت عراق در بازار خبر داد.
جا برای طلای سیاه ایران باز شد

 به گزارش «اقتصادنیوز»، پیش از این عنوان شده بود که در پی ناآرامی‌هایی که اخیرا در عراق دیده شده، احتمال نیاز به افزایش عرضه برای جبران کمبود عرضه وجود دارد. برهمین اساس به نظر می‌رسد که در شرایط فعلی، جا برای نفت ایران باز شده باشد.

در همین رابطه، خبرگزاری مهر گزارشی ارائه داده که این مسئله را تایید کرده و حاکی از رقابت جدیدی میان ایران و عربستان است. بر این اساس، بهای جهانی طلای سیاه در طول چند هفته گذشته تاکنون موج جدید افزایش قیمت‌ها را تجربه کرده است به طوری‌که بهای سبد نفتی اوپک حتی تا مرز 110 دلار در هر بشکه هم گران شده است.

یکی از مهم‌ترین دلایل گرانی قیمت نفت در طول چند هفته گذشته تاکنون، نا آرامی‌های اخیر در منطقه خاورمیانه به ویژه فعالیت گروه‌های تروریستی در عراق است به طوری‌که این فعالیت‌ها منجر به خروج برخی از شرکت‌های اروپایی و آسیایی از صنعت نفت عراق در طول چند هفته اخیر شده است.

در این میان در شرایطی عنوان شده که بازار جهانی باید جا برای نفت ایران باز کند که این مسئله پیش از این نیز از سوی وزیر نفت بیان شده بود. هرچند که مدتی بعد تکذیب و عنوان شد که منظور وجود پتانسیل برای افزایش عرضه نفت ایران است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • نیم قرن با اقتصاد ایران؛ ۳۱ فروردین

      اقتصادنیوز: در پروژه «نیم قرن با اقتصاد ایران» تلاش بر این است تا از قبل اخبار و گزارش های اقتصادی به تصویر روشنی از…

    کارگزاری مفید