نماینده مردم سیرجان:

قیمت سنگ آهن آزاد شود

کدخبر: ۱۰۱۹۰۶
نماینده مردم سیرجان مطرح کرد: «استفاده از ساکنین بومی استان ها در بهره برداری از معادن و آزاد شدن قیمت سنگ آهن برای جلوگیری از خام فروشی مواد معدنی همراه با یک استراتژی توسعه ای سهم معدن را در اقتصاد ملی افزایش می دهد.»
قیمت سنگ آهن آزاد شود

شهباز حسن‌پور بیگلری در گفتگو با اقتصاد نیوز با بیان اینکه امیدوار هستیم در 5 سال آینده سهم یک درصدی‌مان به 5درصد افزایش یابد،اظهار داشت: این موضوع دور از واقعیت نیست و امکان اینکه معدن در اقتصاد ملی نقش پررنگ‌تری داشته باشد وجود دارد اما این مستلزم برخورداری یک استراتژی توسعه‌ای برای بخش معدن است که ظرفیت‌های این بخش را به خوبی شناسایی و مورد استفاده قرار دهد.

وی افزود:  این استراتژی باید همراه با رسیدگی و اجرای به موقع مسوولان، افراد متخصص و نگاه تخصصی به بهره‌برداری، استفاده از ماشین‌‌آلات به روز، ایده‌های خلاقانه و کارآمد همراه باشد.

بیگلری افزود: یکی از مشکلاتی که بخش معدن با آن مواجه است خام‌فروشی مواد معدنی است. برای جلوگیری از این معضل می‌بایست قیمت سنگ‌آهن آزاد شود تا سهم بیشتری در تولید ناخالص داخلی داشته باشیم.

نماینده مردم سیرجان با بیان اینکه تحریم‌ها فرصت مناسبی بودند تا بخش معادن کشور نسبت به گذشته به بهره‌برداری بیشتری برسند اما از این موقعیت غافل ماندیم، گفت: ظرفیت‌های معدن در این یکی دو سال اخیر بیشتر شناخته شده‌اند و امیدوار هستیم وضعیت اشتغال این بخش بهبود یابد.

وی افزود:  در حال حاضر بخش معدن در اقتصاد استان کرمان نقش اول و اساسی دارد و شهرستان های سیرجان و بردسیر ظرفیت خوبی برای سرمایه گذاران بخش خصوصی در حوزه صنعت و معدن دارند که این امر مستلزم مساعدت دولت است.

حسن‌پور بیگلری گفت: بکارگیری ساکنین بومی منطقه در امر بهره‌برداری از معادن و کارخانجات به نفع مردم استان کرمان است زیرا از مشکلات بیکاری در منطقه کاهش می‌یابد و افراد بومی دلسوزانه‌تر کار می‌کنند. بنابراین از مدیران شرکت‌ها و مجمتع‌های موجود در شهرستان‌های سیرجان و بردسیر می‌خواهم به این موضوع توجه بیشتری داشته باشند.

نماینده مردم سیرجان گفت:  هم‌اکنون 3000 معدن بلاتکلیف در استان کرمان وجود دارد و اگر فعال نشوند حدود ده سال طول می‌کشد تا این معادن از دست یکسری افراد قدرت‌طلب گرفته شود.

وی همچنین گفت: برخی از معادن هم هستند که در استان کرمان فعال هستند و در عین حال که از آنها بهره‌برداری می‌شود و در اقتصاد کرمان نقش بسزایی دارند، نام‌شان را کمتر کسی شنیده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • نیم قرن با اقتصاد ایران؛ ۳۱ فروردین

      اقتصادنیوز: در پروژه «نیم قرن با اقتصاد ایران» تلاش بر این است تا از قبل اخبار و گزارش های اقتصادی به تصویر روشنی از…

    کارگزاری مفید