خودکفایی در صنعت سیمان چگونه محقق شد؟

کدخبر: ۱۰۱۹۴۴
مدیرعامل شرکت احداث صنعت خبر داد: 12 کارخانه سیمان، یک پایانه صادراتی در داخل و دو کارخانه سیمان درخارج کشور احداث می شود.
خودکفایی در صنعت سیمان چگونه محقق شد؟

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایمیدرو، مرتضی هاشم‌پور اظهار داشت: شرکت احداث صنعت علاوه بر ساخت و کنترل کیفیت تجهیزات و قطعات ماشین آلات صنعت سیمان، در زمینه نظارت بر نصب و راه‌اندازی ماشین آلات و تجهیزات صنعتی توانمند ظاهر شده است.

وی افزود: این شرکت برای کاهش تصدی‌گری دولت از طریق واگذاری واحدهای تابعه خود به بخش خصوصی، تمام تعهدات تکلیفی وزارت صنایع و معادن وقت را به اجرا گذاشت به طوری که سهام 13 کارخانه سیمان و پایانه صادراتی سیمان را در سال‌های 1381 تا 1387 به بخش خصوصی واگذار و بیش از 11385 میلیارد ریال برای دولت و سازمان ایمیدرو درآمد ایجاد کرد.

مدیرعامل احداث صنعت درباره نقش این شرکت در صدور خدمات فنی و مهندسی و دستاوردهای حاصل از آن گفت: این شرکت با کسب تجاربی که در زمینه ساخت و اجرای پروژ‌ه‌های متعدد سیمان در داخل کشور به دست آورده بود، حضور در عرصه بین‌المللی را به عنوان فرصت جدیدی برای اثبات توانمندی‌ها و کسب اعتبار ملی و منطقه‌ای مغتنم شمرد و حضور خود را در احداث 2 پروژه عظیم در کشورهای سوریه و ونزوئلا به اثبات رساند.

هاشم پور اظهار داشت: انعقاد نخستین قرارداد در سال 1379 مربوط به پروژه سیمان حماء در کشور سوریه به ظرفیت یک میلیون تن است که این طرح در آذرماه سال 1386 با حضور وزیر وقت صنایع ایران و رئیس جمهور سوریه به طور رسمی افتتاح و به بهره برداری رسید.

وی افزود: انعقاد دومین قرارداد مربوط به پروژه سیمان سروآسول در کشور ونزوئلا در سال 1383 است. پیرو توافقات حاصله در کمیسیون مشترک دو کشور ایران و ونزوئلا، قرارداد ساخت کارخانه سیمان به ظرفیت یک میلیون تن در سال در شهر ماتورین ایالت موناگاس ونزوئلا است و در 6 ماه گذشته شاهد تحولات مثبتی در روند اجرای این پروژه بوده‌ایم که امیدواریم شاهد افتتاح پروژه در موعد توافق شده باشیم.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید