وزیر راه و شهرسازی خبر داد:

پول قطار برقی تهران-مشهد تامین شد

کدخبر: ۱۰۲۰۶۲
وزیر راه و شهرسازی از تامین مالی خارجی (فاینانس) دو میلیارد دلاری پروژه برقی کردن خط آهن تهران-مشهد خبر داد و گفت :زمان اجرای این طرح 42 ماه پس از عقد قرارداد تامین مالی است.
پول قطار برقی تهران-مشهد تامین شد

به گزارش " اقتصاد نیوز"  عباس آخوندی با اشاره به تاکید بر ایجاد تحول در شبکه ریلی کشور گفت: در این راستا به منظور تامین مالی خارجی پروژه برقی کردن راه‌آهن تهران- مشهد به مبلغ دو میلیارد دلار به تصویب شورای اقتصاد رسید.

وی افزود: با اجرای این پروژه سرعت سیر قطار به 200 کیلومتر در ساعت می‌رسد و بدین ترتیب با احتساب توقف ها، قطارهای مسافری فاصله تهران- مشهد را شش ساعته طی خواهند کرد.

وزیر راه و شهرسازی افزایش ظرفیت جابجایی مسافر از 13 میلیون نفر در سال به 34 میلیون نفر را از دیگر مزیت‌های برقی کردن راه‌آهن تهران-مشهد اعلام کرد.

تسنیم در این خبر آورده است:اخیرا در  شورای عالی اقتصاد درخواست وزارت راه و شهرسازی در خصوص اجرای طرح برقی کردن خط آهن تهران- مشهد با استفاده از تسهیلات مالی خارجی(فاینانس) مورد بحث و بررسی قرار گرفت و پس از توضیحات وزیر راه و شهرسازی به تصویب رسید.

یکشنبه هفته گذشته نیز قرارداد طرح برقی سازی خط آهن تهران- مشهد به امضای مدیرعامل گروه مپنا، مدیرعامل راه آهن و مدیران عامل دو شرکت چینی CMC و SUPOWER رسید.

با امضای این قرارداد اصلاح و احداث خط موجود برای سرعت 200 کیلومتر بر ساعت، احداث شبکه برقی راه آهن برای سرعت 250 کیلومتر بر ساعت و تامین و نگهداری 70 دستگاه لکوموتیو برقی به عهده کنسرسیوم ایرانی– چینی گذاشته شد.

همچنین تامین و نگهداری ماشین آلات و تامین و نگهداری شبکه بالاسری، احداث مرکز کنترل اسکادا و همچنین تعمیر و نگهداری کل پروژه به مدت 5 سال بر عهده کنسرسیوم یاد شده است.

قرارداد مذکور به صورت EPC و تامین منابع مالی آن به صورت فاینانس از خط اعتباری کشور چین تامین شده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید