دارایی و بدهی هایی که به روز می شود

دومینوی اعداد در پرونده زنجانی

کدخبر: ۱۰۲۱۲۵
بعد از صحبت های بسیاری که در خصوص پرونده بابک زنجانی شده بود، دومینوی اعداد این پرونده به وزیر نفت رسید.
دومینوی اعداد در پرونده زنجانی

 به گزارش «اقتصادنیوز»، بعد از ارقام مختلفی که در خصوص پرونده بابک زنجانی شده بود، وزیر نفت صحبت‌ از بدهی هشت هزار میلیارد تومانی بابک زنجانی کرده است.

بیژن زنگنه در عین حال تاکید کرده که دارایی‌های بابک زنجانی تنها برای پرداخت کمتر از  ۴۰ درصد بدهی‌های او کافی است. زنگنه اما دو ماه قبل عنوان کرده بود که بابک زنجانی در خارج از کشور پول چندانی برای تسویه بدهی‌های خود ندارد.

این دومینوی عددی زمانی جدی‌تر به نظر می‌رسد که در اردیبهشت ماه سال 93، صحبتی به نقل از معاون اول رئیس‌جمهور اعلام شد که نشان می‌داد بدهی بابک زنجانی به دولت بیش از  هشت هزار میلیارد تومان است. اسحاق جهانگیری در آن زمان، مطرح کرده بود که بابک زنجانی 30 هزار میلیارد تومان  به سازمان تامین اجتماعی بدهکار است.

همین مسئله سبب شد تا صحبت‌های فراوانی در خصوص ارتباط سازمان تامین اجتماعی با بابک زنجانی و احتمال صحت این عدد صورت گیرد. اما یک روز بعد دفتر معاون اول رئیس‌جمهور، خبر مربوطه را رد و اعداد اعلام شده در این رابطه را نادرست خواند.

با این حال، بعد از معاون اول نیز مقامات و نمایندگان بسیاری نسبت به بدهی بابک زنجانی صحبت کردند اما هیچ کدام صحبتی از احتمال بدهی به تامین اجتماعی و ارقام آن، صحبتی به میان نیاوردند تا اینکه در تیرماه این مسئله برای بار دوم از سوی یکی از نمایندگان مجلس اعلام شد.

در آن زمان، امیرعباس سلطانی با تایید بدهی بابک زنجانی به دولت، اعلام کرده بود که بدهی بابک زنجانی به وزارت نفت بالای 9 هزار‌میلیارد تومان ارزیابی شده است.

وی که عضو کمیته پیگیری بدهی‌های بابک زنجانی در مجلس است، پیش از این و در آبان ماه سال 92 این میزان بدهی را 13 هزار میلیارد تومان عنوان کرده بود. هرچند که طبق صحبت‌های او، چکی که زنجانی در این رابطه ارائه کرده، واصل نشده بود.

سلطانی اما تنها کسی بود که بعد از صحبت‌های معاون اول رئیس‌جمهور، مسئله بدهی بابک زنجانی به سازمان تامین اجتماعی را نیز تایید کرده است.

این عدد اما از قول یکی دیگر از نمایندگان مجلس و در اردیبهشت ماه سال 93 عنوان شده بود. عزت‌الله یوسفیان‌ملا در آن زمان صحبت از بدهی 2.3 میلیارد یورویی زنجانی کرده بود که به گفته وی، تنها پنج درصد این میزان بدهی بابت فروش نفت است.

در نهایت این دومینوی عددی به وزیر نفت کشیده شد تا مشخص شود که هنوز هم بحث بر سر بدهی بابک زنجانی به نقطه مشخصی نرسیده است. البته این اختلاف نظر در خصوص میزان دارایی‌های وی نیز به نظر می‌رسد که وجود دارد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید