سیاست جدید دولت برای بازار خودرو

سومین غول خودرویی متولد می شود

کدخبر: ۱۰۲۴۶۲
با ادامه روند اختلافات دولت و خودروسازان بر سر کاهش قیمت خودرو، دولت بنا بر راه اندازی قطب سوم خودروسازی دارد که بتواند هم در بعد صادرات و هم در بعد تأمین نیاز داخل، فعالیت کند.
سومین غول خودرویی متولد می شود

به گزارش اقتصادنیوز، علی‌رغم لابی قدرتمند خودروسازان در شورای رقابت دولت بنا دارد با اعمال سیاست‌های جدید انحصار دو خودروساز بزرگ را در کشور بشکند.

در همین راستا بر اساس تازه‌ترین اظهارات مشاور عالی رئیس جمهور قرار است قطب سوم خودروسازی در منطقه آزاد چابهار در راستای رقابتی‌شدن فضای صنعت خودروسازی، بهبود کیفیت و کاهش قیمت‌ها ایجاد شود.

این تصمیم در حالی اعلام شد که پیش از این دولت نسبت به تعیین فرمول جدید قیمت‌گذاری از سوی شورای رقابت و افزایش قیمت‌ها اعتراض کرده بود.

محمدباقر نوبخت، سخنگوی دولت پس از اعلام قیمت‌های جدید از تکدر خاطر رئیس‌جمهور و اعضای هیات دولت به‌دلیل افزایش رسمی قیمت خودرو سخن گفته بود. وی در اظهار نظرهای خود گفته بود که «گرچه شورای رقابت خارج از دولت در رابطه با قیمت خودرو تصمیم‌گیری می‌کند، اما شورا این پیام دولت را دریافت کرده بود که دولت با افزایش قیمت خودرو مخالف است.»

اما تکدر خاطر دولت در مورد افزایش قیمت خودرو راه به جایی نبرده و در حالی که گویا چاقوی لابی خودروسازان در شورای رقابت برنده‌تر بود در ‌‌نهایت دولت را مجبور کرده است که برنامه‌های جدیدی برای کاهش قیمت خودرو اعمال کند.

در همین زمینه اکبر ترکان، مشاور عالی رئیس جمهور از نظر رئیس جمهور مبنی بر راه‌اندازی یک خودرو سازی جدید در کشور خبر داد و گفت: این نظر این است که غیر از دو خودروساز بزرگ فعلی، یک خودروسازی دیگر نیز راه‌اندازی شود و بتواند هم در بعد صادرات و هم در بعد تأمین نیاز داخل، فعالیت کند.

به گزارش ایرنا، ترکان در این زمینه اعلام کرده است:مکان تأسیس قطب سوم را نیز در منطقه آزاد چابهار در نظر گرفته‌ایم و می‌خواهیم با گرایش صادراتی، خودروسازی نیرومند ایجاد کنیم. بر این اساس قطب سوم خودروسازی قطعاً سازماندهی متفاوتی در مقایسه با ایران خودرو و سایپا خواهد داشت؛ زیرا نگاه خودروسازان به بازار داخل معطوف شده، اما این قطب می‌خواهد شرکتی با ظرفیت بین‌المللی و قدرت صادرات باشد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید