راهکار جدید برای مقابله با مگس سفید

کدخبر: ۱۰۵۲۳۲
راهکار جدید شهرداری برای مقابله با مگس سفید، بستن کمربند زرد به دور درختان است تا شاید به مدد خنک شدن هوا و این نوع کمربند، مگس سفید از تهران برود.
راهکار جدید برای مقابله با مگس سفید

به گزارش «اقتصادنیوز»، بعد از آنکه مگس سفید وارد تهران شد، نهادهای مختلف از شهرداری گرفته تا محیط زیست اظهارنظرهای مختلفی در مورد آن داشتند. برخی می‌گفتند که این نوع مگس سلامت شهروندان را تهدید نمی‌کند و برخی دیگر از راهکارهای خروج و از بین بردن این نوع مگس می‌گفتند.

در این میان کارشناسان محیط زیست بارها به خطراتی اشاره کرده بودند که این نوع مگس می‌تواند برای محیط زیست و درخت‌های تهران داشته باشد.

یکی از راهکارهایی که برای دفع این مگس‌ها عنوان می‌کردند، خنک شدن هوای تهران و بارش باران است. در همین حال، برخی دیگر از کارشناسان مسئله تخم‌گذاری این مگس‌ها را عنوان می‌کردند که حتی در صورت بارش باران و خنک شدن هوا نیز، نمی‌توان جلوی رشد این مگس‌ها را گرفت.

اما در این میان، همزمان با خنک‌تر شدن هوای تهران راهکاری قدیمی برای دفع این حشرات در نظر گرفته شده است. تسنیم امروز عکس‌هایی منتشر کرده که نشان می‌دهد که در برخی نقاط تهران که مگس‌های سفید بیشتری داشت، کمربند زردی به دور درخت‌ها کشیده شده است.

این کمربندهای زرد دور درخت چسبان بوده و مگس‌ها را به خود نگاه می‌دارد. این در حالی است که پیش از این و در سال‌های دور، این راهکار برای دفع حشرات در برخی خانه‌ها نیز استفاده می‌شد. مناطقی که در این عکس‌ها به آن اشاره شده، میدان فردوسی و بلوار کشاورز است که به تازگی با کمربند زردی که به دور درخت‌ها کشیده شده، در حال مبارزه با آفت مگس سفید است.

هرچند که هنوز هم بسیاری از دولتی‌ها بر نبود ضرر در این نوع حشرات، تاکید می‌کنند. آنچه که پیش از این در خصوص علت بروز چنین پدیده‌ای عنوان شده بود، درجه حرارت بالا و خشکسالی بود که باعث تضعیف گیاهان و افزایش این حشرات شده است.

همچنین محمد شاعری رئیس ستاد محیط زیست شهر تهران پیش‌تر عنوان کرده بود که میزبان اصلی این حشرات محصولات کشاورزی و گلخانه‌ای هستند و در شرایطی که درجه حرارت هوا و رطوبت مناسب باشد این حشره طغیان کرده و تولید مثل می‌کند.

در این میان به نظر می‌رسد که تنها راهکاری که شهرداری تهران برای مقابله با این نوع حشره در نظر گرفته، کمربند زردی است که شاید به طور کامل نتواند مگس‌های تولیدمثل شده را نیز کنترل کند. 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید