سازمان بهداشت جهانی گزارش داد

بهبود اندک وضعیت ترافیکی ایران

کدخبر: ۱۰۷۲۱۱
در نیمه اول سال 2014 میلادی شاخص ترافیک در ایران برابر با 261.80 بوده و این کشور را به عنوان پنجمین کشور پرترافیک دنیا معرفی کرده است؛ این در حالی است که در سال 2012 میلادی شاخص ترافیک در ایران برابر با 328.17 بود و این کشور پرترافیک ترین کشور دنیا معرفی می شد.
بهبود اندک وضعیت ترافیکی ایران

به گزارش «اقتصادنیوز» به نقل از سازمان بهداشت جهانی، در نیمه اول سال 2014 میلادی ایران از نظر شاخص ترافیک در دنیا جایگاه پنجم را دارد. طبق این گزارش شاخص ترافیک در ایران برابر با 261.80 است و تنها کشورهای مصر و کنیا و بولیوی و بنگلادش از نظر شاخص ترافیک در وضعیت بدتری نسبت به ایران قرار دارند.

شاخص ترافیک که عواملی از قبیل مدت زمان لازم برای تردد های داخل شهری و میزان آلودگی‌های ناشی از ترددهای داخل شهری و تعداد خودروهای موجود در فضای شهرها است، از سال 2012 میلادی تا‌کنون مطالعه شده است.

ایران از نظر تصاعد گازهای آلاینده هم در جایگاه ششم دنیا قرار گرفته است و از نظر سطح تصاعد گازهای آلاینده در نتیجه ترافیک، بعداز مصر، بنگلادش، آفریقای جنوبی، ونزوئلا و قطر ششمین کشور دنیاست.

در نیمه اول سال 2014 میلادی بوسنی و هرزگوین پایین‌ترین شاخص ترافیک (بهترین وضعیت) در دنیا را دارد و کشورهای قبرس، اتریش، استونی، نروژ، سوییس و نیوزیلند در انتهای فهرست شاخص ترافیک در دنیا هستند و میزان تصاعد گازهای آلاینده در این کشورها در نتیجه ترافیک هم کمتراز دیگر کشورهاست.

در سال 2012 میلادی شاخص ترافیک در ایران برابر با 328.17 بود و این کشور در سال 2012 میلادی اولین کشور دنیا از نظر شاخص ترافیک بود. در سال 2012 میلادی البته این کشور از نظر تصاعد گازهای آلاینده در جایگاه سوم دنیا بود و تنها کشورهای بنگلادش و مصر از نظر تصاعد گازهای آلاینده شرایط بدتری نسبت به ایران داشتند. کشورهای ایران، سنگاپور، بنگلادش، مصر و هنگ کنگ پرترافیک‌ترین کشورهای دنیا در سال 2012 بودند و در سمت دیگر این فهرست هم ایرلند، بوسنی و هرزگوین، پاکستان و نروژ قرار  داشتند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید