در قالب پروژه اسپیس‌اکس انجام می‌شود

سرمایه‌گذاری 10 میلیارد دلاری برای اینترنت فضایی

کدخبر: ۱۱۰۲۱۸
این روز‌ها نام ایلان ماسک در اخبار تکنولوژی زیاد به چشم می‌خورد؛ یکی از پروژ‌ه‌هایی که توسط او رهبری می‌شود اینترنت فضایی است که با بودجه‌ای 10 میلیارد دلاری در حال برنامه‌ریزی و اجرا است.
سرمایه‌گذاری 10 میلیارد دلاری برای اینترنت فضایی

به گزارش «اقتصادنیوز» به نقل از «بلومبرگ» این روز‌ها نام ایلان ماسک در اخبار تکنولوژی زیاد به چشم می‌خورد، یکی دیگر از پروژ‌ه‌هایی که توسط او رهبری می‌شود اینترنت فضایی است.

ماسک می‌خواهد لشکری از ماهواره‌های کوچک و ارزان را در فضا قرار دهد تا به تمام مردم دنیا از طریق ماهواره‌ها اینترنت برساند. البته شرکت وان‌وب نیز، پروژه‌ای این چنینی در دست دارد.

او از این زیرساخت استفاده خواهد کرد تا بتواند در کره مریخ نیز پوشش اینترنتی ارائه دهد. پس از تایید پروژه اسپیس‌اکس، ماسک سرانجام به بلومبرگ گفت که قصد دارد صد‌ها ماهواره را به مدار 1200 کیلیومتری زمین بفرستد.

ارتفاع این مدار بیشتر از ایستگاه بین‌المللی فضایی است اما فاصله‌اش از دورترین مدار متوسط که ماهواره‌ها در آن در فعالیت می‌کنند کم‌تر است.

اینترنت ارائه شده توسط این سیستم بسیار سریع‌تر از اینترنت‌های عادی خواهد بود زیرا ماهواره‌ها به زمین و کاربران نزدیک‌تر هستند. ماسک از سود طولانی مدت این پروژه استفاده خواهد کرد تا رویای ساخت شهری در مریخ را محقق کند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید