وضعیت معادن، فولاد، مس و آلومینیوم زیر ذره بین مجلس

کدخبر: ۱۱۵۵۸۵
یک عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی از ماموریتی که به زودی توسط رئیس مجلس شورای اسلامی به این کمیسیون برای بررسی وضعیت صنایع کوچک و متوسط، مشکلات صنعت خودروسازی و بررسی وضعیت معادن فولاد، مس و آلومینیوم ابلاغ خواهد شد، خبر داد.
وضعیت معادن، فولاد، مس و آلومینیوم زیر ذره بین مجلس

محمد سلیمانی گفت: در دیدار نوروزی کمیسیون صنایع و معادن با رئیس مجلس شورای اسلامی مباحث مختلفی در خصوص مشکلات مربوط به حوزه تولید و صنعت کشور مطرح شد و در همان جلسه قرار شد چند کار اساسی در سال جاری انجام دهیم.

نماینده مردم تهران در مجلس آسیب‌شناسی صنایع کوچک و متوسط را اولین ماموریت لاریجانی به کمیسیون متبوعش عنوان کرد و افزود: بیش از 92 هزار واحد صنعتی کوچک و متوسط در سراسر کشور با مشکلات و گرفتاری‌های زیادی دست و پنجه نرم می‌کنند. کمبود نقدینگی و سرمایه در گردش و مشکلات تجهیزاتی موجب شده است برخی از آنها با ظرفیت کمتر از 50 درصد و برخی دیگر با ظرفیت کمتر از 70 درصد فعال باشند.

این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی ادامه داد: قرار شد کمیسیون صنایع و معادن با کمک صنعتگران کشور و مشکلات صنایع کوچک و بزرگ متمرکز شود و گزارش جامعی را تقدیم مجلس شورای اسلامی کند تا تصمیم‌گیری مناسبی در مجلس شود.

او از بررسی مشکلات حوزه فولاد، مس و آلومینیوم در کمیسیون متبوعش سخن گفت و افزود: رئیس مجلس در ماموریت دیگری کمیسیون را مسوول بررسی وضعیت معادن فولاد، مس، آلومینیوم و آهن کرد تا پس از ارزیابی از مشکلات موجود بتوان به راه‌حل‌های جامعی در قالب قانونگذاری رسید.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی سومین ماموریت محوله توسط رئیس مجلس را آسیب‌شناسی وضعیت خودروسازی کشور عنوان کرد و افزود: رییس مجلس تاکید داشت صنعت خودروسازی کشور از حیث کیفیت تولیدات، قیمت، خدمات پس از فروش و واردات به صورت ویژه مورد بررسی قرار گیرد تا بتوانیم در سال جاری به راه‌حل‌هایی برای خروج از بن‌بست‌ها و مشکلات صنایع خودروسازی برسیم.

این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی متذکر شد: قرار شد لاریجانی موارد مذکور را در قالب ماموریت سه‌گانه به کمیسیون صنایع و معادن ابلاغ کند که این کار به زودی انجام خواهد شد. با ابلاغ رسمی این موارد توسط رئیس مجلس شورای اسلامی شاهد اتفاقات خوبی در سال جاری برای صنعتگران و تولیدکنندگان در این حوزه خواهیم بود. در این صورت مجلس شورای اسلامی با جزئیات بیشتری وارد مسائل مربوط به حوزه صنعت و معدن و تولید کشور می‌شود.

سلیمانی افزود: با پرداختن کمیسیون صنایع و معادن به ماموریت‌های سه‌گانه، مجلس و دولت وارد فاز جدیدی از تعامل با بخش خصوصی می‌شوند.

منبع: ایسنا

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید