ورود سالمندی که صدای ایرانی‌ها را درآورد/هواپیمای 24‌ساله‌ای که به ایران می‌آید

کدخبر: ۱۱۶۶۲۰
زمزمه‎های خرید هواپیمایی با عمر 24 سال برای یکی از شرکت‎های هواپیمایی داخلی، نگرانی‎های زیادی به همراه داشته است. 
ورود سالمندی که صدای ایرانی‌ها را درآورد/هواپیمای 24‌ساله‌ای که به ایران می‌آید

به گزارش اقتصادنیوز، در حالی که نهتنها وزیر راه و شهرسازی بلکه معاونان وی بارها از پیر بودن ناوگان هوایی گلایه داشتند و وعده خرید هواپیمای جدید برای خطوط هوایی کشور را اعلام کرده‎اند، اما خبر از خرید هواپیمای با 24 سال سن به گوش رسیده است.

حدود دو هفته گذشته بود که یک ایرلاین داخلی از خرید هواپیمای 24ساله خبر داد که بازتاب‌های خاصی داشت. چرا که پیشتر خرید و ورود هواپیمای بیش از 15 سال در خطوط هوایی ممنوع اعلام شده بود.

اما اوایل اردیبشهت‎ماه امسال اعلام شد یک ایرلاین داخلی سه فروند هواپیما بوئینگ ۷۳۷ که 24 سال سن دارد را خریداری کرده است. این در حالی است که وزیر راه و شهرسازی اواخر آذر ماه سال گذشته در مراسم رونمایی از دستورالعمل جدید تاسیس شرکت‌های هواپیمایی از اعمال محدودیت برای ورود هوایپما به کشور خبر داده و گفته بود که از این به بعد فقط به هواپیماهای با سن زیر 15 سال اجازه اجاره یا خرید داده می‌شود.

حالا که هواپیمای 24 ساله وارد کشور شده است، ‌این صحبت آخوندی به یاد می‎آید که او پیشتر گفته بود در دستورالعمل قبلی محدودیتی برای ورود هواپیما وجود نداشت؛ تا جایی که هواپیماهای با عمر 40 سال وارد کشور می‌شدند و حال این مساله باعث شده ناوگان هوایی ایران جزو پیرترین ناوگان هوایی دنیا باشد.

به گزارش اقتصادنیوز، حال انتظار می رود هرچه سریعتر مجلس طرحی برای این خرید و فروش‎ها داشته باشد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید