قیمت نفت افزایش یافت/علت این نوسان چیست؟

کدخبر: ۱۲۰۳۲۶
قیمت نفت در بازارهای آتی جهانی در اولین ساعات روز پنج‌شنبه در بازارهای شرق آسیا نوسان بسیار محدودی داشت و به نظر می‌رسد در حال هضم کردن شوک‌های وارد شده در پی اعلام اخباری مبنی بر کاهش سطح ذخایر نفت آمریکا و نتایج نشست اخیر فدرال رزرو است.
قیمت نفت افزایش یافت/علت این نوسان چیست؟

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از وال‌استریت ژورنال، قیمت نفت در بازارهای آتی جهانی در اولین ساعات روز پنج‌شنبه در بازارهای شرق آسیا نوسان بسیار محدودی داشت و به نظر می‌رسد در حال هضم کردن شوک‌های وارد شده در پی اعلام اخباری مبنی بر کاهش سطح ذخایر نفت آمریکا و نتایج نشست اخیر فدرال رزرو است.

بر اساس اطلاعات وزارت انرژی آمریکا سطح ذخایر نفت‌خام این کشور در هفته گذشته رقمی معادل 2.7 میلیون بشکه کاهش داشت. این روند کاهشی برای هفتمین هفته متوالی است که ادامه پیدا می‌کند.

در همین میان نشانه‌هایی مبنی بر تمایل فدرال رزرو برای کند کردن و به تاخیر انداختن روند افزایش نرخ بهره درآمریکا مشاهده است.

تیم اوانس تحلیل‌گر سیتی فیوچر می‌گوید، ادامه یافتن روند تضعیف دلار در کنار اعمال سیاست‌های انبساطی برای تحریک بازارهای کالا منجر شده است که احتمال افزایش قیمت نفت بالا رود. او اضافه می‌کند که ممکن است با توجه به شرایط فعلی بازار نفت با یک موج اضافه خرید مواجه شود.

قمیت نفت برنت دریای شمال در جریان آخرین معاملات انجام شده در بازارهای بین‌المللی با 38 سنت افزایش به سطح 64.25 دلار در هر بشکه رسید. همچنین در شرایط مشابه قیمت نفت خام آمریکا نیز یک سنت افزایش داشت و 59.93 دلار در هر بشکه معامله شد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید