برای رسیدن به پیشرفت شغلی

از کار کردن برای چنین مدیری فرار کنید

کدخبر: ۱۲۱۱۱۶
خیلی وقت‌ها، کار کردن تحت هر شرایطی ارزش ندارد؛ مهم نیست چقدر حقوق می‌گیرید، اگر برای مدیری کار کنید که راه پیشرفت و موفقیت را به روی شما بسته، بهتر است در آن شرکت درنگ نکنید و تصمیم بهتری برای آینده خود بگیرید.
از کار کردن برای چنین مدیری فرار کنید

به گزارش اقتصادنیوز، همه‌ما در چند سال اول کاری تلاش می‌کنیم تا خودمان را اثبات کنیم و مدام به خودمان شک داریم و با خود فکر می‌کنیم کاش می‌توانستم همه این کارها را بیاموزم. تقریبا همه ما سخت تلاش می‌کنیم تا شرمنده خودمان نشویم. رفته رفته متوجه سرنخ‌هایی می‌شویم که نشان می‌دهد در کارمان پیشرفت کرده‌ایم، اما ممکن است روزی این فکر به ذهنمان خطور کند که نه‌تنها درکارمان خیلی خوب هستیم، بلکه به حدی موفقیم که ماندنمان در محل کار کنونی به‌نوعی وقت تلف کردن است.

برخی مدیرها قادر نیستند توانایی‌های شما را به خوبی دریابند. آنها شما را در یک محفظه محدود در ذهنشان قرار می‌دهند و اگر شما چیزی نگویید و کاری نکنید، باعث می‌شود تا آنها شما را از بیرون این محفظه ذهنی که ساخته‌اند، نگاه کنند.

در این گزارش به‌نقل از فوربس، به برخی علایمی که نشان می‌دهد رییس‌تان دیگر به استعدادهای شما ترتیب‌اثر نمی‌دهد و کار کردن برای او دیگر وقت تلف کردن است، اشاره می‌کنیم.

البته این خصوصیات از رییس‌تان آدم بدی نمی سازد ولی این بدان معناست که شما باید به دنبال ارتقای شغلی باشید. حالا حتما امروز یا الزاما این هفته نه، اما بالاخره باید روزی به این فکر کنید که قدم بعدی در شغل‌تان چیست و چه زمانی باید اولین گام را برای رسیدن به این نقطه بردارید.

اولین قدم در واقع گوش دادن به ندای درونی است که می‌گوید: یک لحظه صبر کن! رییسم مرا درک نمی‌کند؛ پس چرا سعی می‌کنم او را متقاعد کنم چیزهایی را ببیند که نمی‌خواهد؟ دنیا بزرگ است و من هم قطعا کار بهتری پیدا می‌کنم. یا اینکه: آدم‌های دیگری هم هستند که شاید باهوش‌تر یا خوش رفتارتر یا حتی شجاع تر از رییس کنونی باشند و بتوانند ظرفیت‌های بالای مرا به‌خوبی ببینند و فضای بیشتری را در اختیارم بگذارند. یافتن چنین افرادی کار من است. اگر این نشانه‌ها را در رییس‌تان دیدید، زمان آن رسیده تا درباره کارکردن با او تجدیدنظر کنید.

رییستان رهبری و مدیریت ندارد و تنها اسمش رییس است
برخی افراد در نقش مدیریتی خود یک رهبر واقعی هستند، اما بسیاری از آنها هم هستند که تنها اسم ریاست را یدک می‌کشند. آنها درواقع تنها کاری را انجام می‌دهند که بالادستی‌ها ازشان خواسته‌اند و تنها زمانی خوشحال و راضی هستند که کاری انجام شده باشد. آنها نمی‌توانند به شما کمک کنند تا از نظر حرفه‌ای و شخصی پیشرفت کنید زیرا هیچ ذهنیتی از بهبود و ارتقای شخصی ندارند.

آنها علاقه‌ای به رشد کردن و تغییر ندارند و تنها چیزهایی را می‌خواهند که مانند خودشان ثابت و بدون تغییر باشند. بنابراین شما هرگز نمی‌توانید تحت ریاست چنین افرادی، چیز تازه ای بیاموزید. پس با او خداحافظی کنید و رییسی را پیدا کنید که بتوانید از او چیزهای جدیدی بیاموزید.

وقتی پیشنهاد جدیدی می‌دهید یا از او مسئولیت‌های بیشتری می‌خواهید، مدیرتان از این پیشنهاد استقبال نمی‌کند
برخی مدیران می‌خواهند که ساکت باشید و به کاری که از شما خواسته شده راضی باشید. آنها ممکن است که رییس یک بخش باشند اما هیچ برداشت کاملی از مجموعه تحت رهبری خود و حتی توانایی‌های شما ندارند. بنابراین بهتر است عطای کارکردن با چنین افرادی را به لقایش ببخشید. شاید روزی که به موفقیت رسیدید، در کتاب سرگذشت زندگی‌تان از این فرد به عنوان کسی که زمینه‌ساز موفقیت شما شد، یاد کردید!

رییستان از پیشرفت شما می‌ترسد، زیرا ممکن است بر او چیره شوید
بسیاری از مدیران و رؤسا همین مشکل را دارند. آنها نمی‌توانند ببینند افرادی را استخدام کرده‌اند که در انجام کارهای بزرگ بیش از حد آزادند. بسیاری از مدیران قطعا این ترس را دارند و با خود این‌طور فکر می‌کنند که اگر به شما آزادی عمل بدهند تا پر و بال بگیرید و پیشرفت‌کنید، آن‌گاه ممکن است در مقایسه با شما حرفی برای گفتن نداشته باشند و این مساله برایشان گران تمام خواهد شد.

بنابراین، باید هرچه زودتر از کارکردن با رییس ترسو انصراف دهید، زیرا هیچ میزان حقوقی ارزش این را ندارد که شعله‌های گرانبهای انگیزه شما را خاموش کند.

رییس‌شما تسلیم شده‌است
برخی افراد در مسیر شغلی خود به نقطه مشخصی برمی‌خورند و تسلیم می شوند. آنها هیچ تمایلی به تلاش دوباره و به‌کارگیری ایده‌های جدید و حتی ریسک دوباره ندارند. بنابراین، کار کردن برای فردی که این‌گونه شکست‌خورده و مستاصل است هیچ فایده‌ای ندارد و بهتر است زودتر با او خداحافظی کنید.

اشتیاق شما به پیشرفت، تنش‌زاست
مدیران کارنابلد مدام جملاتی از این دست می‌گویند: کمی صبور باش؛ عجله نکن؛ هنوز در ابتدای راهی و در حال کسب تجربه هستی؛ می‌دانم می‌خواهی دنیا را تغییر دهی اما برای این‌کار زمان لازم است. اما درعوض، یک رییس خوب می‌گوید: بگذار ببینم چه برنامه‌ای در ذهنت داری؛ هرچه در فکرت داری را بنویس تا درباره‌اش مفصل صحبت کنیم؛ همه چیز زمان می‌برد اما اگر واقعا به ایده خود اطمینان داری، بیا با هم روی آن کار کنیم تا ببینیم چگونه می‌توانیم آن را به پیش ببریم.

وقتی احساس کردید در سر کار، به‌دلیل اشتیاق به پیشرفت و حرکت به جلو، تنش ایجاد می‌شود، وقت آن رسیده که محل کارتان را عوض کنید. بعدا به دلیل اینکه رییستان باعث شد چنین تصمیمی بگیرید، از او ممنون خواهید شد. شاید الان نسبت به او حس قدرشناسی نداشته‌باشید اما اگر او باعث شود که وارد دنیای وسیع‌تری شوید، این برایتان یک هدیه بزرگ محسوب می‌شود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید