قیمت نفت تحت‌فشار توافق هسته‌ای ایران و رشد ارزش جهانی دلار

کدخبر: ۱۲۲۰۵۸
قیمت نفت با دست‌یابی ایران به توافق هسته‌ای با قدرت‌‌های جهانی بیش از پیش کاهش داشت. این توافق به ایران اجازه می‌دهد که نفت بیشتری را به بازار اشباع شده جهانی وارد کند.
قیمت نفت تحت‌فشار توافق هسته‌ای ایران و رشد ارزش جهانی دلار

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از Business Report، قیمت نفت با دست‌یابی ایران و قدرت‌‌های جهانی به توافق هسته‌ای  بیش از پیش کاهش داشت. این توافق به ایران اجازه می‌دهد که نفت بیشتری را به بازار اشباع شده جهانی وارد کند.

در همین میان کارشناسان اعلام کرده‌اند تقویت ارزش دلار نیز در کاهش قیمت نفت موثر بوده است. بالا رفتن ارزش دلار تجارت بین‌المللی را برای دارندگان دیگر ارزها گرانتر می‌کند.

قیمت نفت برنت دریای شمال در جریان آخرین معاملات انجام شده با 90 سنت کاهش به سطح 56.95 دلار در هر بشکه رسید. در شرایط مشابه قیمت نفت خام آمریکا نیز 1 دلار کاهش داشت و درسطح 51.20 دلار در هر بشکه فروش رفت.

به نظر می‌رسد ایران و کشورهای 1+5 در وین بر سر برنامه‌های هسته‌ای این کشور به توافق رسیده‌اند. دانیل آنگ تحلیل‌گر فیلیپ فیوچر می‌گوید در حال حاضر توافق ایران مهمترین عاملی است که بازار نفت را به چالش کشیده است.

تحلیل‌گران معتقد هستند بازگشت نفت ایران در شرایطی که بازار جهانی از اضافه عرضه شدید رنج می‌برد منجر به کاهش بیشتر قیمت‌ها خواهد شد.

تحلیل‌گران احتمال افزایش نرخ بهره توسط فدرال رزرو را نیز پس از توافق یونان با کشورهای اروپایی بالا می‌دانند. این موضوع منجر شده است نرخ دلار در مقابل دیگر ارزهای رایج تقویت شود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید