عضو هیات رئیسه اتاق اصناف تهران پاسخ داد:

گرانی یک ماهه 4 درصدی نرخ یورو چه تاثیری در خرده‌بازارها دارد؟

کدخبر: ۱۳۴۱۱۵
یک عضو هیات رئیسه اتاق اصناف تهران در خصوص تاثیر افزایش نرخ یورو در خرده‌بازارها گفت:در حال حاضر رکود در بازار اجازه افزایش قیمت را نداده‌است، مگر آنکه کالاهایی که در آینده وارد کشور شوند با افزایش قیمت یورو گران شود.
گرانی یک ماهه 4 درصدی نرخ یورو چه تاثیری در خرده‌بازارها دارد؟

به گزارش اقتصادنیوز، یورو در یک ماه گذشته روندی صعودی را در پیش گرفت و از سه هزار و 870 تومان به چهار هزار و 25 تومان رسید.

در هشتم آذر ماه امسال یورو با قیمتی معادل سه هزار و 870 تومان معامله می‌شد که پس از آن در 29 آذر ماه امسال با افت قیمت مواجه شد اما سپس، روند صعودی به خود گرفت و تا هفتم دی ماه امسال به چهار هزار و 25 تومان رسید. این روند حاکی از افزایش 155 تومانی معادل چهار درصدی نرخ یورو در یک ماه اخیر است.

در این میان حسین درودیان، عضو هیات رئیسه اتاق اصناف تهران در خصوص تاثیر افزایش نرخ یورو در خرده‌بازارها بیان کرد: در تجارت با کشورهای اروپایی، مبادلات را با یورو انجام می‌دهیم اما در تجارت با کشورهای آسیایی و آمریکایی مبادلات به صورت دلار انجام می‌گیرد. بنابراین افزایش نرخ یورو تاکنون تاثیری در بازار و قیمت‌ها آن چنان نداشته‌است، به دلیل آنکه رکود حاکم در بازار باعث شده‌ افزایش قیمت‌های ارز هیچ گونه تغییری در قیمت‌ها به وجود نیاورد.

درودیان افزود:معمولا کالاهای اروپایی مانند خوردروهای بی. ام. و و کالاهای سنگین با یورو مبادله می‌شوند که در این کالاها هنوز افزایش قیمتی نداشته‌ایم، به این دلیل که کالاهایی که وارد کشور شدند با یوروهای قدیم خریداری شده و وارد کشور شدند.

عضو هیات رئیسه اتاق اصناف تهران خاطر نشان کرد: در حال حاضر رکود در بازار اجازه افزایش قیمت را نداده‌است، مگر آنکه کالاهایی که در آینده وارد کشور شوند با افزایش قیمت یورو قیمت آنها هم گران شود.

درودیان در پایان عنوان کرد: البته این افزایش قیمت هم بستگی به عرضه و تقاضا هم دارد، با توجه به اینکه تقاضا کم و عرضه زیاد است در حال حاضر نمی‌توانیم بیش‌بینی در خصوص افزایش کالاها داشته‌باشیم.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید