اقتصادنیوز گزارش می‌دهد:

قیمت سنگ‌آهن ایران به 39.5 دلار رسید/ سیاست جدید سامارکو در بازار گندله

کدخبر: ۱۳۴۶۹۸
قیمت سنگ‌آهن مگنتیتی ریزدانه با عیار 60 درصد ایران برای تحویل در بندر کینگ دائو چین به 39.5 دلار برای هر تن رسید.
قیمت سنگ‌آهن ایران به 39.5 دلار رسید/ سیاست جدید سامارکو در بازار گندله

به گزارش اقتصادنیوز، بازار جهانی سنگ‌آهن در روزهای آغازین سال 2016 میلادی نیز همچنان روند رو به بهبود ولی روند کند خود را حفظ کرد. گزارش متال بولتن از وضعیت شاخص سنگ‌آهن صادراتی ریزدانه ایران نیز نشان می‌دهد قیمت سنگ‌آهن مگنتیتی ریزدانه با عیار 60 درصد ایران برای تحویل در بندر کینگ دائو چین در این هفته به 39.5 دلار برای هر تن رسید که بهبودی 83 سنتی را نسبت به هفته پیش نشان می‌دهد.
 
این در حالی است که هفته گذشته شاخص قیمت سنگ‌آهن ایران با افزایشی 1.23 دلاری به 38 دلار و 67 سنت برای هر تن سنگ‌آهن برای تحویل در بندر کینگ دائو چین رسیده بود. 

بر اساس این گزارش، شاخص MBIOI-IR که معرف قیمت جهانی سنگ‌آهن ایران است اگرچه همچنان زیر سطح 40 دلاری قرار دارد، با این حال تحرکات کشتی‌های سنگ‌آهنی در بندرعباس نیز صحه‌ای بر بهبود اندکی است که در بازار رخ داده است.



همچنین در بازار جهانی نیز تولیدکننده بزرگ برزیلی گندله، سامارکو تایید کرده که در ماه جاری آخرین موجودی گندله خود را نیز به مقصد چین بارگیری خواهد کرد. انبارهای این شرکت در برزیل در حالی از گندله خالی می‌شود که تولید این مجموعه به دلیل فروریختن سد باطله متوقف شده است.

آمار ارائه شده از صادرات سنگ‌آهن برزیل همچنین نشان می‌دهد که اگرچه حجم سنگ‌آهن صادراتی این کشور در سال 2015 بیش از 6 درصد رشد داشته است، اما درآمد این کشور از محل این صادرات کاهش یافته است. بر اساس آماری که در روز چهارم ژانویه توسط وزارت تجارت خارجی برزیل منتشر شد، اگرچه صادرات سنگ‌آهن در سال 2015 از 344.38 میلیون تن به 366.18 میلیون تن افزایش یافته است اما درآمدها کاهشی 45.4 درصدی را تجربه کرده است و از 25.81 میلیارد دلار به 14.07 میلیارد دلار رسیده است. اتفاقی که متعاقب کاهش شدید قیمت‌های جهانی سنگ‌آهن رخ داده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید