رشد هفتگی قیمت با وجود سقوط آخر هفته/ نفت آمریکا 32 دلار بسته شد

کدخبر: ۱۳۸۶۰۹
بعد از اینکه وال‌استریت از آمار اقتصادی آمریکا سود برد، قیمت نفت در روز جمعه با سقوط مواجه شد، با این حال، بهترین هفته خود را در 7 ماه اخیر تجربه کرد.
رشد هفتگی قیمت با وجود سقوط آخر هفته/ نفت آمریکا 32 دلار بسته شد
به گزارش اقتصادنیوز به نقل از رویترز، بعد از انتظار آمار تعداد دکل‌های نفتی توسط گروه صنعتی بیکرهیوز قیمت‌ها به سرعت روند نزولی در پیش گرفتند. بر اساس این آمار تعداد دکلهای نفتی آمریکا دهمین هفته افت خود را پشت سر گذاشت. این آمار برای نفت مثبت بوده ولی معامله‌گران و سرمایه‌گذاران برداشت سود را انتخاب کردند.

دیوید تامپسون، یک کارگزار کالا در واشنگتن اعلام کرد: «به نظر من بخش زیادی از فروش ناشی از  جایگاه تجاری خوب مردم بوده که از اوایل هفته ایجاد شده است.»

بر اساس این گزارش، هر بشکه نفت برنت با رشد 6 درصدی در طول هفته 35 دلار و 10 سنت معامله شد. قیمت هر بشکه نفت وست تگزاس اینترمدییت در پایان هفته با 11 درصد افزایش به 32 دلار و 78 سنت رسید و بهترین هفته خود را از ماه آگوست به ثبت رساند.

از ابتدای هفته گذشته و بعد از اینکه آمار تولید نفت شیل کاهش پیدا کرد و تقاضای بنزین در آمریکا افزایش یافت، نفت با روند صعودی مواجه بوده است. همچنین قیمت‌ها به دلیل نشست برنامه‌ریزی شده در اواسط ماه دستکم چهار تولیدکننده بزرگ شامل عربستان برای ثابت‌نگهداشتن سقف تولید در مقادیر ماه ژانویه، تقویت شده است.
روز جمعه، بازار در ابتدا با رشد مواجه شد که دلیل آن انتشار خبرهایی بود مبنی بر اینکه اختلال خطوط لوله عراق و نیجریه باعث کاهش بیش از 800 هزار بشکه‌ای در روز عرضه نفت خام جهانی دستکم برای دو هفته شود. این اختلال باعث جبران افزایش عرضه اخیر از سوی ایران خواهد شد.

نفت در اواخر هفته و به وسیله بازار سهام آمریکا تقویت شد. این در حالی است که شاخص اس‌اند‌پی وال‌ استریت نشان می‌دهد که رشد اقتصادی سه ماه چهارم آمریکا به بالاترین سطح خود رسیده است. 

برخی تحلیلگران و معامله‌گران انتظار دارند که قیمت نفت خام به روند صعودی خود در کوتاه مدت ادامه داده و یا دستکم نوسان کمتری داشته باشد. هانس ون کلیف،‌ اقتصاددان ارشد انرژی در آمستردام اعلام کرد شکستن سطح مقاومتی 36 دلار و 25 سنتی توسط نفت برنت نشان می‌دهد که در روزهای آینده بهبود بیشتری را شاهد خواهیم بود.

فری گراس‌من، معامله‌گر شرکت کارگزاری BRG انتظار دارد که قیمت نفت آمریکا در پایان ماه مارس به بشکه‌ای 40 دلار برسد. بانک سرمایه‌گذاری جفریز اعلام کرد قیمت‌های اخیر ناپایدار بوده و کاهش تولید کشورهای غیر اوپک احتمالا باعث بهبود سریع در نیمه دوم سال 2016 خواهد شد. 
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید