وزیر کشور خبر داد

لیست 30 نفره اصلاح‌طلبان برنده نهایی انتخابات تهران/ نرخ مشارکت در انتخابات 62 درصد

کدخبر: ۱۳۸۸۳۰
وزیر کشور با بیان اینکه شمارش آراء تهران دیروز به پایان رسید و ما از دیروز مرحله گرفتن تأییدیه هیأت‌های نظارت و تنظیم صورتجلسه‌ها را طی کرده‌ایم، اظهار کرد: همان 30 نفری که اسامی‌شان اعلام شده (لیست اصلاح‌طلبان و اعتدالگرایان) رأی تهران را به دست آوردند.
لیست 30 نفره اصلاح‌طلبان برنده نهایی انتخابات تهران/ نرخ مشارکت در انتخابات 62 درصد

به گزارش اقتصادنیوز، عبدالرضا رحمانی فضلی ظهر امروز در محل ستاد انتخابات کشور گفت: میزان مشارکت در انتخابات در تهران 50 درصد و در کل کشور 62 درصد است.

وی افزود: خوشبختانه امسال انتخابات با آرامش و با شکوه برگزار شد و همه قانون را در همه مراحل رعایت کردند. همه جناح‌ها و شخصیت‌ها و حتی کسانی که رد صلاحیت شدند هم بر رعایت قانون تأکید داشتند.

وزیر کشور در ادامه خاطرنشان کرد: تلاش ما این است که به سرعت مرحله بعدی که مرحله رسیدگی به شکایت است را انجام دهیم. البته این مسئولیت رسیدگی به شکایات با شورای نگهبان است و ما به آنها کمک می‌کنیم. پس از اعلام نتایج دو روز فرصت برای شکایت در نظر گرفته شده است.

رحمانی فضلی ادامه داد: شورای نگهبان پس از تأیید مرحله اول انتخابات اجرای مرحله دوم را برنامه‌ریزی خواهد کرد. در همین راستا پیش‌بینی ما این است که ان‌شاءالله در هفته دوم یا نیمه دوم فروردین مرحله بعدی انتخابات را برگزار کنیم.

رحمانی فضلی در پاسخ به این سوال که چرا اعلام نتایج با سرعت کندی انجام می‌شد، گفت: ما کندی شمارش نداشتیم. شمارش آرای همه حوزه‌ها به موقع انجام شد اما ما باید آراء را به تأیید شورای نگهبان می‌رساندیم و بعد اعلام می‌کردیم. در دوره‌های گذشته نتایج تهران در سه شنبه اعلام می‌شد اما ما این آمار را زودتر اعلام کردیم و همان 30 نفری که اعلام کردیم از تهران به مجلس راه یافتند.

2 نفر از محصورین رای دادند
آن‌گونه که ایسنا گزارش داده، رحمانی فضلی همچنین در پاسخ به این سوال که آیا سه نفری که در حصر به سر می‌برند، توانستند رای بدهند گفت: دو نفر رای دادند، ولی یک نفر به خاطر اینکه ساعت رای گیری به پایان رسیده بود نتوانست رای دهد.

بر اساس گزارش اقتصادنیوز، اعضای لیست 30 نفره اصلاح‌طلبان که برنده انتخابات مجلس در تهران شده‌اند، عبارتند از: محمدرضا عارف، علی مطهری، سهیلا جلودارزاده، علیرضا محجوب،‌ الیاس حضرتی، کاظم جلالی، محمدرضا بادامچی، فریده اولادقباد، سیده فاطمه حسینی،‌ مصطفی کواکبیان، پروانه سلحشوری،‌ ابوالفضل سروش،‌ علی نوبخت حقیقی،‌ غلامرضا حیدری،‌ مهدی شیخ، فاطمه سعیدی، محمدعلی وکیلی، محمود صادقی، بهروز نعمتی، پروانه مافی، فاطمه ذوالقدر، محمد جواد فتحی، طیبه سیاوشی،‌ سیدفرید موسوی،‌ محمدرضا نجفی،‌ داود محمدی،‌ محسن علیجانی زمانی،‌ احمد مازنی، علیرضا رحیمی و عبدالرضا هاشم‌زایی.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید