بیشترین افت هفتگی نفت برنت در سال 2016/ برنت 45 دلاری شد

کدخبر: ۱۴۳۱۲۴
با وجود رشد قیمت نفت در روز جمعه به دلیل افت دلار و آتش‌سوزی در کانادا که باعث کاهش تولید 33 درصدی  نفت شنی کانادا شد، نفت برنت بیشترین افت هفتگی خود را در چهار ماه اخیر به ثبت رساند.
بیشترین افت هفتگی نفت برنت در سال 2016/ برنت 45 دلاری شد
به گزارش اقتصادنیوز به نقل از رویترز، گزارش‌ها از حمله نظامی به پلتفورم شورون در نیجریه و همچنین افت تعداد دکل‌های حفاری آمریکا موجب بالارفتن قیمت نفت در آخرین روز هفته شد؛ هر چند این رشد نتوانست از سقوط هفتگی نفت جلوگیری کند.

ارزش دلار که اثر چشمگیری روی کالاهای دلاری نظیر نفت دارد، در طول هفته با افت مواجه شد. پس از گزارش دولت آمریکا مبنی بر اینکه در ماه آوریل اقتصاد این کشور کمترین میزان شغل را در هفت ماه اخیر ایجاد کرده است، تردیدها در خصوص افزایش نرخ بهره توسط فدرال رزرو تا قبل از پایان سال جاری افزایش یافت.

در پایان هفته، هر بشکه نفت برنت با افتی 6 درصدی نسبت به هفته گذشته با رسیدن به قیمت 45 دلار و 37 سنت بیشترین کاهش هفتگی خود را از ماه ژانویه به ثبت رساند. قیمت هر بشکه نفت وست تگزاس اینترمدییت نیز با سقوطی 3 درصدی به 44 دلار و 66 سنت رسید.

دومنیک چریچلا، تحلیلگر ارشد موسسه مدیریت انرژی اعلام کرد:‌ «عرضه مازاد جهانی همچنان وجود دارد و احتمال سقوط بیشتر قیمت نفت نیز هنوز پابرجاست.»

پس از آتش‌سوزی‌های مک‌موری در آلبرتای کانادا، دست کم 720 هزار بشکه در روز از ظرفیت تولید کانادا کاسته شده است. در حالی که اغلب نفت شنی کانادا در شمال آلبرتا تولید می‌شود، پروژه‌های CNOOC و آتاباسکا در جنوب مک‌موری نیز در معرض خطر قرار داردند. بر اساس دستور مقامات کانادا هر دو مرکز تخلیه شده‌اند. 

آمار تعداد دکل‌های حفاری آمریکا که توسط شرکت بیکر هیوز تهیه می‌شود نیز نشان می‌دهد که تعداد دکل‌های فعال در هفته گذشته 4 عدد کاهش داشته است تا این افت به هفتمین هفته متوالی خود برسد.

برخی از تحلیلگران اعلام کردند که تولید آمریکا به سرعت در حال کاهش است و به نظر می‌رسد که این کشور به تنهایی قادر است مشکل عرضه مازاد جهانی را حل کند.
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید