رئیس شرکت روسنفت:

با اوپک خداحافظی کنید

کدخبر: ۱۴۳۴۵۵
یک مقام ارشد نفتی روسیه اعلام کرد: اختلافات داخلی در حال نابود کردن اوپک است و توانایی این سازمان در تاثیرگذاری روی بازارها از بین رفته است.
با اوپک خداحافظی کنید
به گزارش اقتصادنیوز به نقل از رویترز، روسیه که از فروپاشی قیمت نفت به شدت ضربه خورده است در ماه‌های اخیر در حال مزمزه کردن ایده همکاری با اوپک بوده است؛ هر چند که تنش میان ایران و عربستان توافق برای فریز نفتی را ناکام ساخت.

ایگور سشین‌، رئیس روسنفت که از نزدیکان ولادیمیر پوتین به شمار می‌آید تنها مقام روسی بود که با طرح فریز نفتی مخالفت کرد. اکنون که پیش‌بینی او در خصوص ناکامی مذاکره با اوپک به حقیقت پیوسته است، سشین می‌خواهد به روسیه برای اجتناب از ناامیدی مشابه در آینده کمک کند. 

سشین اعلام کرد: «از زمان آغاز صحبت‌ها در خصوص مذاکره با اوپک، شرکت روس‌نفت در خصوص ایجاد توافق با اوپک در شرایط کنونی مردد بوده است. ما در آن زمان پرسیدیم که دقیقا به چه کسی و چگونه می‌خواهید توافق کنید؟ تحولات اخیر نشان می‌دهد که حق با ما بوده است.»

اظهارات سشین در خصوص پایان عصر تاثیرگذاری اوپک روی قیمت نفت زمانی اتفاق افتاده است که خالد الفلیح، وزیر انرژی جدید عربستان به تازگی آغاز بکار کرده است.

فلیح که روز شنبه به جای علی‌النعیمی به عنوان وزیر انرژی عربستان منصوب شد، در سال گذشته در خصوص دیدگاه خود در مورد اینکه بازار نفت برای ایجاد توازن نیاز به قیمت‌های پایین دارد، سر و صدا کرده بود. 

سشین 56 ساله همچنین اعلام کرده که روسیه باید هرگونه امید برای ثبات قیمت نفت از طریق چیزی غیر از تعادل عرضه و تقاضا را فراموش کند.
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید