روحانی با اشاره به تحولات فضای مجازی:

با فیلترینگ مشکلات حل نمی‌شود

کدخبر: ۱۴۹۷۱۹
رئیس‌جمهور با بیان اینکه با ممنوعیت و فیلترینگ مشکلات حل نمی شود، اظهارداشت: افزود: آیا در شرایط کنونی می‌شود فضای مجازی و دنیای دیجیتال را ممنوع کرده و بگوییم باید تمام شبکه‌های اجتماعی را روزانه فیلتر کرد، آیا با فیلتر و ممنوعیت می‌شود در دنیای امروز زندگی کرد؟
با فیلترینگ مشکلات حل نمی‌شود

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری، حسن روحانی در مراسم اختتامیه سی و سومین اجلاس مدیران و روسای آموزش و پرورش با اشاره به ضرورت متناسب شدن آموزش و پرورش با نیازهای جامعه، افزود: برخی آموزش‌ها، دانش‌ها و مهارت‌ها باید متناسب با نیاز و شرایط جامعه باشد و اگر امروز علم یک دانش آموخته برای کاریابی و تأثیرگذاری او در جامعه کافی نباشد، باید راجع به مواد درسی، نحوه آموزش و اینکه چگونه باید فرزندانمان را برای آینده جامعه مهیا کنیم، تجدیدنظر نمائیم.

رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه شرایط کشور و جهان مدام در حال تغییر و تحول است و زندگی مردم، صنعتی و دیجیتالی شده و کاملاً با گذشته تفاوت دارد، خاطرنشان کرد: نیازهای امروز جامعه متفاوت از دیروز است. صنعت و فناوری برای ما رفاه آورده و همانگونه که برخی مشکلات را آسان کرده، بسیاری از مشکلات جدید را نیز بوجود آورده است.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه نسل جوان نیازمند هدایت و آموزش در حوزه ارتباطات است و با ممنوعیت و فیلترینگ مشکلات حل نمی شود، اظهارداشت: افزود: آیا در شرایط کنونی می‌شود فضای مجازی و دنیای دیجیتال را ممنوع کرده و بگوییم باید تمام شبکه‌های اجتماعی را روزانه فیلتر کرد، آیا با فیلتر و ممنوعیت می‌شود در دنیای امروز زندگی کرد؟

روحانی افزود: یک نگرانی وجود دارد و آن این است که باید نسل جوان را به درستی هدایت و از آنان مراقبت کنیم چرا که نمی‌شود در شرایط امروز جهانی نوجوانان و جوانان را بدون مراقبت و هدایت در ارتباط با فضای مجازی و اینترنت رها کرد.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه آموزش و پرورش و دولت در این زمینه مسئولیتی سنگین برعهده دارد، اظهار داشت: البته باید شبکه جامع اطلاعات ملی در کشور راه‌اندازی شود، اما در عین حال همواره این مسأله وجود دارد که با آموزش دقیق باید به جوانان بگوییم چه استفاده‌های خوبی می‌توانند از این افراد داشته باشند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید