نخست‌وزیر عراق هشدار داد

سقوط قیمت نفت مبارزه با داعش را سخت‌تر کرد

کدخبر: ۱۳۵۹۰۸
«حیدر العبادی»، نخست‌وزیر عراق هشدار داد: سقوط قیمت نفت به پایین‌ترین سطح خود در طی بیش از یک دهه گذشته، نبرد با گروه تروریستی داعش را بیش از پیش دشوار کرده است.
سقوط قیمت نفت مبارزه با داعش را سخت‌تر کرد

به‌گزارش اقتصادنیوز، عراق برای تامین مالی خود در مبارزه علیه تروریست‌های داعش، به درآمدهای نفتی وابسته است اما در نقطه مقابل، این گروه تروریستی نیز برای ادامه فعالیت‌های تروریستی خود در بخش‌های وسیعی از عراق و سوریه، به درآمدهای نفتی نیاز دارد.

به‌گزارش بخش مالی سی‌ان‌ان، «حیدر العبادی»، نخست‌وزیر عراق به بیان اینکه افت جهانی قیمت نفت، نبرد با داعش را دشوار کرده در خلال مناظره‌ای که در جریان اجلاس داووس داشت، در گفت‌وگو با «کریستین امانپور»، گزارشگر سی‌ان‌ان افزود: اگر هزینه‌های تولید یک بشکه نفت را از آن بگیریم، برای ما فقط 13 دلار باقی می‌ماند. العبادی گفت: با وجود هزینه‌های دیگر کشور، نبرد با داعش بسیار سخت شده و من باید یا جنگ علیه داعش را به حالت تعلیق درآورم یا آنکه اقتصاد را معلق کنم.

قیمت نفت خام در هفته گذشته، تا پیش از بهبود نسبی در روز جمعه، به کمتر از 27 دلار در هر بشکه سقوط کرد. به طور میانگین، استخراج هر بشکه نفت برای عراق 11 دلار هزینه دارد و به گفته العبادی، این کشور هفته پیش، نفت خود را بشکه‌ای 22 دلار فروخته است.

وی همچنین ضمن قدردانی از کویت، به دلیل کمک 200 میلیون دلاری خود برای مناطق جنگ زده که توسط داعش ویران شده‌اند، افزود: با این حال، عراق هیچ کمک قابل توجه انسانی یا نظامی ازسوی کشورهای منطقه دریافت نکرده است. با وجود این، العبادی بر وعده خود نسبت به نابودی کامل داعش در عراق در سال 2016 تاکید کرد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید