حمید حسینی به اقتصادنیوز خبر داد:

باز شدن خط اعتباری از سوی ایتالیا برای ایران/تمایل ایتالیایی‌ها به صنایع نساجی و فولاد

کدخبر: ۱۳۲۱۷۹
عضو اتاق بازرگانی ایران در راستای سفر هیات ایتالیایی به ایران معتقد است که مساله باز شدن یک خط اعتباری از سوی ایتالیا برای ایران مطرح شده است که این مساله می‌تواند در کل رابطه ایران با اروپا هم موثر باشد. 
باز شدن خط اعتباری از سوی ایتالیا برای ایران/تمایل ایتالیایی‌ها به صنایع نساجی و فولاد

حمید حسینی در گفت‌وگو با اقتصادنیوز، در خصوص تاثیر ورود هیات ایتالیایی اخیر بر توسعه صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی، گفت: این گروه جزو اولین گروه‌هایی بودند که برای رابطه با ایران علاقه نشان دادند و طبیعی است که می‌توانند در حوزه صنایعی همچون نساجی، چرم و فولاد به کمک ایران بیایند و همکاری‌هایی با ما داشته باشند.

وی افزود: در عین حال باید به این مساله توجه کرد که مساله باز شدن یک خط اعتباری از سوی ایتالیا برای ایران مطرح شده است که این مساله می‌تواند در کل رابطه ایران با اروپا هم موثر باشد چرا که تا زمانی که گشایش LC و اعتبارات صورت نگیرد،‌ کشورهای اروپایی نمی‌توانند وارد رابطه جدی با ایران شوند.

به گفته عضو اتاق بازرگان ایران، در عین حال با توجه به ابراز تمایل شرکت «ساچه» به عنوان بزرگ‌ترین شرکت بیمه صادراتی ایتالیا برای انجام پوشش بیمه‌ای در ایران، می‌توان به رابطه با ایتالیا امید بیشتری داشت چرا که «ساچه» اعلام کرده است که تا سقف 2 تا 3 میلیارد یورو می‌تواند این پوشش بیمه‌ای را انجام دهد.

حسینی اظهار کرد: در عین حال باید توجه داشت که در جنوب اروپا وضع اقتصادی مساعد نیست و این کشورها به دنبال توسعه صنایع فولاد، ماشین‌آلات و دیگر صنایع خود هستند. به نظر می‌رسد که جلسه اخیر مثبت بوده و توافقاتی نیز میان ایتالیایی‌ها با ایران صورت گرفته است که در این صورت باید آن را مثبت ارزیابی کرد.

به گزارش اقتصادنیوز، این در حالی است که سال سایت وزارت نفت نیز از نامحدود بودن این قراردادها خبرداده است.

در این باره نیز امیرحسین زمانی‌نیا، معاون امور بین الملل و بازرگانی وزیر نفت با بیان این که ایتالیایی ها عنوان کردند که هیچ محدودیتی برای سرمایه گذاری شرکتهای ایتالیایی در ایران وجود ندارد، گفته است: شرکت بیمه صادراتی ساچه اعلام کرد که میزان پوشش بیمه ای این شرکت از میزان قبل از تحریم‌ها کمتر نخواهد بود و سقف آن نامحدود است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید