رئیس اتاق اصناف تهران فردا مشخص می شود / درستی: من رئیس نیستم

کدخبر: ۱۰۰۶۶۴
بر اساس توافق پنج تن از اعضای اصلی، فردا رئیس اتاق اصناف تهران انتخاب و اعلام می شود.
رئیس اتاق اصناف تهران فردا مشخص می شود / درستی: من رئیس نیستم

ابراهیم درستی عضو هیات رئیسه اتاق اصناف در گفت‌وگو با اقتصاد روز با بیان اینکه مسوولیت هر پنج نفر از اعضای هیات رئیسه اتاق اصناف مطرح و فردا تصمیم‌گیری نهایی در این ‌باره انجام می‌شود، اظهار کرد: هدف در این دوره از انتخابات اتاق اصناف این است که کارها را سمت‌ها و صندلی‌ها انجام ندهند بلکه تمام اعضا در تمامی امور ورود پیدا کنند.

او ادامه داد: تصمیم اعضای هیات‌رئیسه فعلی این است که تک‌پری‌ها و محوری عمل کردن‌های دوره قبل از بین برود و کاری انجام شود که به نفع اصناف کشور است.

درستی با بیان اینکه باید در این دوره از فعالیت اتاق اصناف برنامه و هدف مشخصی داشته باشیم گفت: فردا انتخاب رئیس اتاق اصناف انجام و تصمیم‌گیری نهایی در این زمینه اتخاذ می‌شود.

عضو هیات رئیسه اتاق اصناف در پاسخ به این سوال که آیا اجماعی درباره انتخاب رئیس اتاق اصناف انجام شده است یا نه، بیان کرد: در این باره به وحدت نظر رسیده‌ایم و البته آن فرد من نیستم.

او با اشاره به اینکه همه باید کار کنند و تقسیم کار شده است، خاطرنشان کرد: هدف کار تشکیلاتی است و البته رویکرد وزارت صنعت، معدن و تجارت نسبت به تعاملات بین اعضای فعلی اتاق اصناف و این وزارتخانه بسیار مثبت است.

درستی در پایان با تاکید بر اینکه 138 اتحادیه همگی رئیس اتاق اصناف هستند، گفت: این وعده را می‌دهیم که بر خلاف دوره قبل، اعضای هیات‌رئیسه هیچ کاری را بدون مشورت انجام ندهند.

بنابراین گزارش، طبق قانون نظام صنفی جدید در بخش انتخاب هیات مدیره اتحادیه‌های صنفی اگر در حین برگزاری انتخابات یا پس از برگزاری آن هر یک از افراد صنفی نسبت به سوء جریان و نحوه انتخابات معترض باشند می‌توانند ظرف 72 ساعت شکایت خود را کتباً با ذکر دلیل و ارائه مدارک لازم به انجمن نظارت ارائه دهند.

همچنین طبق قانون نظام صنفی جدید انتخاب رئیس اتاق اصناف بر اساس توافق پنج تن از اعضای اصلی این اتاق که بیشترین آرا را دریافت کرده باشند صورت می‌گیرد.

به گزارش اقتصاد روز، علی فاضلی بیشترین بخت ریاست بر اتاق اصناف تهران را دارد. او اولین رئیس شورای اصناف و آخرین رئیس مجمع امور تولیدی تهران بوده است. گفته می‌شود وزارت صنعت از علی فاضلی بیشترین حمایت را دارد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید