رئیس اتاق ایران:

بینش عمومی نسبت به فعالان اقتصادی در فیلم ها منفی است

کدخبر: ۱۰۰۹۰۸
رئیس اتاق بازرگانی ایران امروز در نشست صبحانه با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نسبت به نگاه های غیر اصولی به فعالان اقتصادی در تولیدات فرهنگی گفت، متاسفانه این فیلم ها بینش عمومی را تحت تاثیر قرار داده است.
بینش عمومی نسبت به فعالان اقتصادی در فیلم ها منفی است

به گزارش اقتصاد نیوز، امروز علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در نشست صبحانه با اعضای اتاق ایران به موضوعاتی نظیر چالش‌های بخش خصوصی در نشر کتاب، تولیدات الکترونیک و فناوری اطلاعات پرداخت. در این نشست غلامحسین شافعی رئیس اتاق بازرگانی ایران با تاکید بر نام‌گذاری امسال تحت عنوان فرهنگ و اقتصاد، به عنوان مکمل‌های یکدیگر گفت: «برای بالندگی فرهنگ باید محصولات آن را بر بال اقتصاد سوار کنیم؛ زیرا محصولات فرهنگی می‌توانند با هزینه‌های کم، ارزش افزوده بالایی داشته باشند.»

وی ادامه داد مقام معظم رهبری با تعیین عنوان سال 1393 به سال اقتصاد و فرهنگ به خوبی عمق و نزدیکی این دو را به یکدیگر نمایان کردند، تصریح کرد لذا باید در تصمیم سازی‌ها به فرهنگ توجه بیشتری داشته و در اجرای طرح‌ها و پروژه‌های تعریف‌شده گام برداریم. رئیس اتاق ایران با تاکید بر جایگاه و منزلت اقتصاد در نگاه‌های فرهنگی تصریح کرد، متاسفانه در این حوزه نگاه‌های نادرستی نسبت به کارآفرینان و سرمایه‌گذاران در کشور وجود دارد که باید سریع‌تر نسبت به رفع این نگرش منفی اقدام کرد.

به گفته شافعی، تهیه فیلم‌ها با نگاه‌های غیراصولی نسبت به اقتصاد و فعالان اقتصادی از عواملی است که بینش عمومی را در این زمینه تحت تأثیر قرار می‌دهد، بیان کرد: چنین نشست‌هایی فرصت مغتنم برای قرار گرفتن تشکل‌های مربوطه با فعالان حوزه‌های فرهنگی است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید