مدیرعامل شرکت حمل ونقل ریلی رجا:

گرانی سوخت به نفع ریلی هاست

کدخبر: ۱۰۰۰۶۶
مدیرعامل شرکت حمل ونقل ریلی رجا گفت: افزایش قیمت سوخت در قالب اجرای فاز دوم هدفمند سازی یارانه ها برای بخش ریلی تهدید تلقی نمی شود بلکه فرصتی برای توسعه است.
گرانی سوخت به نفع ریلی هاست

به گزارش اقتصاد روز به نقل از هفته نامه تجارت فردا، سید حسن موسوی نژاد پیرامون اثرات اجریا فازدوم هدفمندی یارانه ها بر صنعت حمل ونقل ریلی می گوید: با توجه به مزایای حمل ونقل ریلی و صرفه جویی در سوخت باتوجه به افزایش هزینه های قیمت ها تمام شده در بخش بار و مسافر در حمل ونقل جاده ای طبیعی است، بخشی از تقاضاها به سمت حمل و نقل ریلی سوق پیدا کند.

به گفته او باید از فرصت پیش آمده بیشترین بهره را ببریم تا با توسعه سرمایه گذاری در بخش ریلی خدمات متناسبی به مسافران  ارائه شود.

موسوی نژاد با تاکید براینکه جو روانی  افزایش نرخ سوخت در  فاز دوم  هدفمند سازی یارانه ها اینگونه نیست که تاثیری بر بخش حمل ونقل ریلی نگذارد، تصریح کرد: دولت باید کنترل های لازم را انجام دهد و نگذارد عده ای از این فرصت برای کسب منافع بیشتر سوء استفاده کنند.

او افزود: اگر کنترل و نظارت همه جانبه انجام شود می توان امیدوار بود در این دوره اجرای فازدوم هدفمندی به نسبت فاز اول تبعات تورمی چندانی نداشته باشد. 

به گفته مدیرعامل شرکت حمل ونقل ریلی رجا، انتظار می روند دولت و مسوولان وزارت راه و شهرسازی سهمی را از محل اعتبارات افزایش نرخ سوخت در جهت سرمایه گذاری در بخش توسعه زیرساخت ها دربخش ریلی اختصاص دهند.

موسوی نژاد اعتقاد براینکه باید به سمت واقعی شدن نرخ سوخت گام برداریم تا زمینه سرمایه گذاری در این بخش فراهم شود، گفت: دولت در سالیان گذشته با پرداخت یارانه به سوخت و ارزان نگه داشتن قیمت آن باعث شد تا حمل ونقل ریلی در حاشیه قرار  داشته باشد. درحالیکه در دنیا اولویت اول سفر با قطار است. 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید