زیان 21 میلیارد دلاری روسیه از کاهش قیمت نفت

کدخبر: ۱۱۰۲۵۷
افت بهای نفت تنها در چند ماه گذشته زیانی 21 میلیارد دلاری برای دولت روسیه به همراه داشته است.
زیان 21 میلیارد دلاری روسیه از کاهش قیمت نفت

به گزارش اقتصادنیوز، دولت روسیه به دنبال تداوم افت بهای نفت در چند ماه گذشته، تصمیم به بازنویسی برنامه بودجه خود گرفت. گفته می‌شود این خبر نشانه خوبی است برای سرمایه‌گذارانی که نگران ناتوانی روسیه در بازپرداخت بدهی‌های خود بودند. ایگور شووالوف، معاون اول نخست‌وزیر روسیه هم پیش‌تر گفته بود که برنامه بودجه اضطراری این کشور بر مبنای قیمت‌های فعلی نفت تنظیم می‌شود.
این در حالی است که برنامه اولیه بودجه 2015 روسیه، قیمت نفت برای سال جاری میلادی را بشکه‌ای 100 دلار در نظر گرفته بود. شووالوف در گفتگو با تلویزیون روسیه گفته بود که دولت برنامه‌های خود را بر اساس بهای فعلی نفت در بازارهای جهانی انجام می‌دهد.
دیمیتری مدودوف نیز هفته پیش تأکید کرده بود که تدابیر روسیه برای مقابله با بحران، در اولویت قرار دارند و از جمله این تدابیر، حمایت از کسب‌و‌کارهای کوچک و همچنین حمایت مالی از شرکت‌های انفرادی است. بودجه جدید روسیه نیاز به آماده‌سازی حدود 60 لایحه و تعدادی فرمان ریاست‌جمهوری دارد.
افت شدید بهای نفت هم‌زمان با تحریم‌های اقتصادی آمریکا و اروپا علیه مسکو، اقتصاد روسیه را با مشکلات جدی مواجه کرده است.
الکسی کودرین، وزیر اسبق دارایی روسیه هم هفته گذشته در نشست اقتصادی داووس گفته بود که تحریم‌های غرب علیه روسیه ممکن است دو تا سه سال دیگر ادامه یابند. صادرات نفت و گاز، حدود 70 درصد از کل درآمدهای صادراتی روسیه را تشکیل می‌دهند.
منبع: فوربس

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید