تا پایان سال ۹۴

۴۰ درصد ایرانی‌ها تحت پوشش ۳G قرار می‌گیرند

کدخبر: ۱۱۰۹۰۲
در حالیکه از دید مسئولان صنعت مخابرات، دولت عامل اصلی عقب افتادگی در این حوزه است اما مسئولان دولتی معتقدند که در تمامی حوزه‌ها عقب نیستیم و با فراگیری ۳G بسیاری از مشکلات حل می‌شود.
۴۰ درصد ایرانی‌ها تحت پوشش ۳G قرار می‌گیرند
به گزارش «اقتصادنیوز» راه‌اندازی نسل‌های سوم و چهارم ارتباطی در کشور بعد از تأخیر به نسبت طولانی مدت در قبال سایر کشورهای توسعه یافته و در حال توسعه به دلیل برخی روادید سلیقه‌ای در کشور موجب شده تا امروز نتوانیم دسترسی یکپارچه و فراگیری به خدمات این نسل‌های مخابراتی داشته باشیم.

در حالیکه کاظم ابراهیمی صدرآبادی مدیر عامل مخابرات استفاده از تکنولوژی‌های برتر را جزو حقوق مردم می‌داند و می‌گوید که  به عنوان متولیان این صنعت باید دسترسی به خدمات جدید را برای مردم فراهم کنند، اما در مقابل سخنگوی مخابرات معتقد است که در این عرصه بایستی حاکمیت و سازمان‌های قانون‌گذار جلوتر حرکت کنند تا فاصله تکنولوژیکی اتفاق نیفتد.

ابراهیمی که معتقد است توسعه کشور در تمامی ابعاد منجر به رشد نیازها می‌شود، در برنامه تلویزیونی رادیکال هفت گفت: بنابراین ما به عنوان مسئولان مخابراتی باید به فکر تأمین تجهیزات و امکانات لازم برای جوابگویی به این نیازها باشیم.

مدیر عامل مخابرات اذعان کرد: نسل سوم ارتباطات اجبارا و الزاما باز شدن اینترنت نیست؛ اینترنت تنها یکی از سرویس‌هایی است که روی نسل سوم سوار می‌شود و به عبارتی نسل‌های بالاتر ارتباطی بستر و پهنای باند لازم برای توسعه خدمات مخابراتی به حساب می‌آید.

وی عنوان کرد: بالغ بر 90 درصد امکانات پهنای باند نسل‌های سوم و بالاتر برای خدمات کاربردی و اساسی جامعه نظیر آموزش و بانکداری الکترونیکی استفاده می‌شود و علاوه بر این استفاده‌های پزشکی و تجاری نیز دارد.

او افزود: از طریق پهنای باند نسل سوم می‌توان عمل جراحی در روستاهای دور افتاده کشور از طریق ابزارهای ارتباطی انجام داد.

داوود زارعیان سخنگوی مخابرات هم که بیشترین تقصیر در عقب ماندگی ارائه خدمات مخابراتی را ناشی از تصمیم‌گیری‌های دولتی، حاکمیتی و سازمان‌های قانون‌گذار می‌داند، اظهار کرد: از دو سال پیش آمادگی ورود به نسل‌های سوم و چهارم را داشتیم اما مجوزی که به ما داده شد مربوط به سال جاری است و باید این نقیصه جبران شود.

اما صادق عباسی شاهکوه معاون بررسی‌های فنی و صدور پروانه رگولاتوری که به چهره دولتی شناخته می‌شود، در برابر کوتاهی‌های صورت گرفته رد این زمینه گفت: به طور کلی نمی‌توانیم بگوییم در همه زمینه‌های تکنولوژی ارتباطات عقب هستیم؛ اما دلیل اصلی عقب افتادگی در بعضی بخش‌ها مربوط به وقتی می‌شود که در زمان‌ مناسب تصمیم‌گیری نمی‌کنیم.

وی افزود: به عبارتی تأخیر در تصمیم‌گیری‌ها ما را دچار عقب افتادگی می‌کند.

شاهکوه گفت: در یک سال آینده فضای ما رشد سریعی خواهد داشت زیرا نسل‌های سوم و چهارم را به داخل کشور می‌آوریم. براساس تعهدات اپراتورها تا پایان سال 94 بیش از 40 درصد جمعیت کشور تحت پوشش نسل سوم موبایل قرار خواهند گرفت.
منبع: تسنیم
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید