اسنودن:

آمریکا از هوش سایبری ایران می‌ترسد

کدخبر: ۱۱۱۲۳۰
افشاگری‌های ادوارد اسنودن پیمانکار سابق آژانس امنیت ملی آمریکا با ادعایی غربی علیه ایران وارد دور تازه‌ای شد.
آمریکا از هوش سایبری ایران می‌ترسد
اسناد جدیدی رو شده که در آن به قدرت سایبری ایران و خوف غربی‌ها از این قدرت اشاره کرده است.

اسناد دولتی تازه کشف شده، به ترس آمریکا از نبوغ ایران در عرصه سایبری اشاره دارد و طبق گفته اسنودن، صراحتاً اعلام می‌کند که ایران قادر است تمامی جنگ‌های سایبری علیه خود را بازآموزی کرده و علیه دیگران به کار گیرد.

این پیمانکار سابق سازمان جاسوسی آمریکا معتقد است که در اسناد گفته شده، ایران نحوه جنگ در عرصه سایبری را از آمریکا آموخته است.

این اسناد که اینترسپ اقدام به انتشار آنها کرده است، ترسی را نشان می‌دهد که حاکی از اثر سوء حملات سایبری آمریکا علیه ایران دارد؛ غربی‌ها معتقدند که ظرفیت این حوزه در ایران به قدری است که هر حمله سایبری علیه این کشور تاکتیک و استراتژی سایبری آنها را پیچیده‌تر می‌‌کند.

این اسناد پیش از ملاقات آژانس امنیت ملی آمریکا با مرکز فرماندهی ارتباطات بریتانیا برای اتهام‌زنی جدید به ایران جهت حملات سایبری به چند موسسه مالی در ایالات متحده نگاشته شده است.

جالب است که برخی منابع غربی گفته‌اند ایران به واسطه فعالیت‌های هسته‌ای و تجهیزات نفتی بارها هدف حملات سایبری متعدد که غالباً در ارتباط با آمریکا و اسرائیل بوده، قرار گرفته است.

در حالی که اسناد می‌گویند ایران در اوت 2012 علیه شرکت ملی نفت عربستان (سعودی آرامکو) حمله سایبری را ترتیب داده که در نهایت ده‌ها هزار رایانه عربستانی هک و الاعات درون آنها تخریب شده است اما این را هم گفته‌اند که خود ایران حملات مشابهی را در آوریل 2012 علیه تاسیسات نفتی‌ شاهد بوده است.

از این رو، آمریکایی‌ها با استناد به این فرضیه گفته‌اند که قدرت ایران در عرصه سایبری بسیار بالاست و ظرفیت فراگیری حملات سایبری و استفاده علیه دیگران را دارد.

به هر حال اسناد می‌گویند ایران تاکنون برنامه‌ای برای هدف قرار دادن آمریکا و انگلیس در عرصه سایبری نداشته اما آمریکا احتمال چنین کاری را منتفی نمی‌داند.

جالب است که در گزارش غربی‌ها گفته شده ایران تاکنون با تمامی فشارهای بین‌المللی در قالب تحریم‌های سخت، برنامه‌ای علیه انگلیس و آمریکا ترتیب نداده است.
منبع: تسنیم
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید