ورق در بازار جهانی سنگ‌آهن برگشت

کاهش مجدد قیمت سنگ‌آهن

کدخبر: ۱۱۶۶۲۹
به نظر می‌رسد روند کاهشی قیمت سنگ‌آهن پس‌ از مدت کوتاهی که قیمت‌ها افزایش یافت دوباره آغاز شده است.
کاهش مجدد قیمت سنگ‌آهن
به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فاینشنال تایمز، به نظر می‌رسد روند کاهشی قیمت سنگ‌آهن پس‌ از مدت کوتاهی که قیمت‌ها افزایش یافت، دوباره آغاز شده است. 

پس از آنکه در اوایل ماه آوریل قیمت سنگ‌آهن به کمترین میزان خود را شش سال اخیر سقوط کرد، به علت افزایش تقاضای کارخانه‌های ذوب‌آهن چینی برای افزایش سطح ذخایر رقمی در حدود 12 دلار در هر تن افزایش یافت. اما به نظر می‌رسد این افزایش قیمت‌ها طول عمر چندانی نداشته و نشانه‌های کاهش قیمت در هفته‌ای که گذشت دوباره ظاهر شده است. شاخص قیمت سنگ‌آهن صادراتی استرالیا با کاهش پنجدرصدی در آخر هفته گذشته به سطح 56 دلار و20 سنت در هر تن رسید.

تحلیلگران می‌گویند آنها از تغییر روند قیمت‌ها شگفت‌زده نشده‌اند از آنروی که تولید‌کنندگان بزرگ سنگ‌آهن مانند ریو‌تینتو، بی‌اچ‌پی‌ بیلیتون و ویل هیچ نشانه‌ای مبنی بر کاهش حجم عرضه خود بروز نداده‌اند حتی رشد اقتصادی چین نیز در شرایط کندی به سر می‌برد.

چین بزرگترین مصرف‌کننده سنگ‌آهن در جهان است.

تام پرایس تحلیلگر مورگان استنلی می‌گوید افزایش قیمت‌ها در ماه آوریل به احتمال زیاد ناشی از مهیا شدن کارخانه‌های ذوبآهن برای فصل افزایش تقاضای فولاد در چین بوده است. با شروع فصل تابستان که زمان سرعتگیری پرو‌ژه‌های ساخت و ساز در چین است تقاضی فولاد بخش‌های عمرانی افزایش می‌یابد.

آقای پرایس‌ می‌گوید با کاهش اندکی از عرضه سنگ‌آهن توسط کمپانی‌های بزرگ قیمت‌ها در بازار می‌تواند تا سطح 80 -70 دلار در هر تن افزایش یابد.
 
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید