در آغاز معاملات بازارهای جهانی اتفاق افتاد

رشد سهام اروپا/ کاهش قیمت کالاهای اساسی

کدخبر: ۱۲۹۲۰۴
بعد از انتشار گزارش چین در مورد آهسته‌ترین رشد اقتصادی این کشور از سال 2009، قیمت کالاهای اساسی کاهش یافت؛ با این وجود شاخص‌های سهام در اروپا در پی تغییر بازسازی ساختارهای مدیریتی دویچه‌بانک آلمان افزایش یافت.
رشد سهام اروپا/ کاهش قیمت کالاهای اساسی
به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از بلومبرگ، در پی نگرانی در مورد ضعف اقتصادی در بزرگ‌ترین مصرف کننده مواد خام دنیا و کاهش قیمت فلزات صنعتی و طلا،  شاخص کالای بلومبرگ برای سومین روز متوالی با سقوط مواجه شد.

بازار سهام
شاخص استاکس اروپا با رشد 0.6 درصدی در بازار لندن، در پی رشد 2.6 درصدی بانک دویچه تقویت شد.

ارزش سهام شرکت دانون‌ (بزرگ‌ترین تولید کننده لبنیات دنیا) بعد از اعلام فروش سه‌ماهه سوم که بیش از برآورد تحلیلگران بود،‌ افزایش یافت. چراکه مصرف‌کنندگان چینی به مکمل‌های غذایی نوزاد با این برند خارجی بیشتر روی آورده اند.

شاخص سهام آسیا پاسیفیک ( MSCI) با سقوط از بیشترین مقدار خود از 20 آگوست 0.3 درصد کاهش داشت، در حالی‌که شاخص تاپیکس نیز افت 0.7 درصدی را تجربه کرد. شاخص هانگ سنگ هنگ کنگ نیز در آغاز هفته با افت 0.1 درصدی شروع به کار کرد.

شاخص اس‌اندپی 500 بعد از ثبت بالاترین میزان هشت هفته اخیر خود در روز جمعه،‌ امروز با نوسان کار خود را آغاز کرد. 

ارزها
وون کره‌جنوبی 0.7 نسبت به دلار تقویت شد؛ به طوری که هر دلار در معاملات امروز یکهزار و 121 وون ارزش داشت.وون با رشد 5.7 درصدی در این ماه، ‌بعد از روپیه اندوزی بهترین عملکرد را در بین ارزهای آسیایی داشته است. اقتصاددانان قبل از آمار روز جمعه پیش بینی کرده بودند که انتظار می‌رود توسعه در کره جنوبی در سه ماهه سوم بسیار سریع باشد.

هانگ سئوک،‌تحلیلگر بازار ارز در مرکز تحقیقات اقتصادی دایشین در سئول اعلام کرد: «نگرانی‌های موجود در مورد کندی رشد در چین اقتصادهای منطقه را تحت تاثیر قرار می‌دهد. این باعث فشار رو به بالا روی وون می‌شود.»

دلار استرالیا نیز با تقویت ارزش به 72.88 سنت رسید. افت ارزش یوان چین نیز بعد از انتشار آمار اقتصادی روز جمعه متوقف شد.

کالاهای اساسی
شاخص کالاهای اساسی بلومبرگ 0.5 درصد کاهش داشت. این معیار بعد از رسیدن به کمترین مقدار 16 سال اخیر خود در ماه آگوست، 5 درصد افزایش داشته است. در بین فلزات گرانبها، طلا افت 0.5 درصدی را تجربه کرد، نقره سقوط 1 درصدی داشت و پالادیوم 1.2 درصد کاهش قیمت داشت.

در بازار فلزات پایه، قیمت هر تن مس با عقب نشینی 0.5 درصدی به 5 هزار و 257 دلار و 50 سنت رسید و نیکل نیز افت 0.9 درصدی در معاملات امروز خود مواجه شد.
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید