افزایش واردات پنبه ترکیه در پی کاهش تولید داخلی

کدخبر: ۱۳۱۶۹۸
بر اساس اعلام وزارت کشاورزی آمریکا، در پی کاهش 17 درصدی برداشت پنبه کشاورزان ترکیه‌ای، واردات پنبه این کشور افزایش یافت.
افزایش واردات پنبه ترکیه در پی کاهش تولید داخلی
به گزارش اقتصادنیوز به نقل از اگری‌مانی، تولید کمتر باعث بالارفتن 9 درصدی تقاضای واردات در ترکیه به عنوان بزرگترین خریدار پنبه دنیا شده است. این در حالی است که این کشور سیاست ضد دامپینگ در برابر صادرات آمریکا اتخاذ کرده است.

بر اساس برآورد دفتر وزارت کشاورزی آمریکا در آنکارا، تولید پنبه ترکیه از آگوست 2015  تا کنون به 580 هزار تن کاهش پیدا کرده که 17 درصد نسبت به فصل گذشته کمتر بوده است.

افزایش واردات
با وجود مصرف داخلی ثابت، کاهش تولید، موجب تقویت واردات شده است. واردات پنبه ترکیه نسبت به پیش‌بینی 828 هزار تنی وزارت کشاورزی ایالات متحده افزایش داشته و به 874 هزار تن رسیده است. این میزان 9 درصد بیش از 800 هزار تن واردات در فصل گذشته بوده است. واردات از آمریکا با رسیدن به 375 هزار تن بیش از میزان 339 هزار تنی سه ماهه گذشته بوده است.

ترس‌های ضد دامپینگ
با وجود عدم قطعیت در مورد تحقیقات دولت ترکیه روی سیاست‌های ضد دامپینگ، واردات از آمریکا همچنان افزایش می‌یابد. صنعت نساجی ترکیه امیدوار است که تحقیقات در نهایت بدون هیچ‌گونه عوارض ضددامپینگ به پایان برسد. این امر موجب گران‌تر شدن صادرات منسوجات ترکیه شده و  منجر به از دست دادن سهم بازار این کشور در بازارهای جهانی خواهد شد.

محصول در حال سقوط
بازده تولید محصول در سه‌ماهه گذشته سقوط کرده که عمدتا به دلیل آب و هوای بارانی و بهار سرد بوده است. باران اثرات نامطلوبی در فصل برداشت به جای گذاشته است. با این وجود شواهد نشان می‌دهد که علی‌رغم افزایش قیمت داخلی به دلیل کاهش تولید، انگیزه برای افزایش کاشت پنبه در فصل‌ آینده وجود دارد.
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید