رشد نسبی سنگ‌آهن جهانی در میان جو نزولی حاکم بر بازار

کدخبر: ۱۳۳۲۱۶
بعد از اینکه در جلسات اخیر قیمت‌ها در پایین‌ترین سطح خود نوسان می‌کردند، قیمت سنگ‌آهن در معاملات آتی روز پنجشنبه در بازارهای چین اندکی افزایش یافت. با وجود این، با توجه به کاهش پیش‌بینی قیمت گلدمن‌ساکس و نگرانی‌ها در مورد تعطیلی معادن بیشتر، جو حاکم بر بازار همچنان نزولی باقی ماند.
رشد نسبی سنگ‌آهن جهانی در میان جو نزولی حاکم بر بازار
به گزارش اقتصادنیوز، به نقل از رویترز، عرضه مازاد جهانی و کاهش تقاضای فولاد در بازار چین منجر به این شده تا ماده خام فولادسازی در سال جاری افتی 46 درصدی را تجربه کنند که بیش از افت قیمت مس و نفت خام بوده است.

هر تن سنگ‌آهن برای تحویل در ماه می در بورس کالای دالیان با رشد 0.9 درصدی 293 یوان (45 دلار) معامله شد. قیمتی که در نزدیکی سطح 282.5 یوانی هفته گذشته بوده است. در بورس سنگاپور اما سنگ‌آهن ژانویه با افتی 0.6 درصدی 37و77 دلار به ازای هر تن قیمت داشت.
بر اساس اعلام معامله‌گران، برخی محموله‌های سنگ‌آهن بالاتر از قیمت‌های هفته گذشته به چین فروخته شده است. با این وجود پیشنهادات خصوصی در مناقصات همچنان پایین باقی مانده است.

بانک گلدمن‌ساکس اعلام کرد:‌ «به منظور به تعادل رسیدن بازار، شرکتهای معدنکار ظرفیت سنگ‌آهن خود را در سه سال آینده در حدود 250 میلیون تن‌( 18 درصد عرضه کنونی) کاهش دهند »
کریستیان لیلانگ و آمبر کای، تحلیلگران بازار سنگ‌آهن در گزارشی روز چهارشنبه نوشتند که گلدمن‌ساکس با کاهش 13 درصدی براورد قیمت خود در سال 2016، قیمت پیش‌بینی شده خود را برای هر تن سنگ‌آهن 38 دلار اعلام کرد. این دو تحلیلگر اعلام داشتند: « ما انتظار داریم با توجه به جریان نقدی منفی تولید‌کنندگان و مشکل آنها برای پیداکردن منابع مالی جایگزین، سرعت تعطیلی معادن درسال 2016 شتاب بگیرد.

بر اساس این گزارش  هر تن سنگ‌آهن 62 درصد برای تحویل به بندر تیانجین چین در حدود دو درصد رشد داشته و 38 دلار و 20 سنت معامله شد. 
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید