اصلاح اقتصاد آمریکا در کنار ضعف اقتصاد اروپا سبب شد

افزایش قیمت نفت وطلا در اولین روز کار بازارهای مالی

کدخبر: ۱۰۰۴۱۷
بعد از انتشار اخبار اقتصادی در آمریکا مبنی بر سلامت اقتصادی این کشور، خروج اقتصاد آمریکا از رکود اقتصادی و تاثیر حذف انگیزه های پولی امریکا روی اقتصاد قیمت طلا در بازار جهانی در ساعات اولیه آغاز به کار بازارها اندکی کاهش یافت ولی حجم بالای مبادلات در کنار اخبار مربوط به وضعیت اقتصادی اروپا و تداوم تنش های اوکراین زمینه را برای افزایش هفت دلاری قیمت هر اونس طلا فراهم کرد.
افزایش قیمت نفت وطلا  در اولین روز کار  بازارهای  مالی

به گزارش اقتصاد روز به نقل از رویترز، در روز دوشنبه نوزدهم ماه می سال 2014 میلادی هر اونس طلا در بازار جهانی به قیمت 1300.98 دلار آمریکا رسید. آمار نشان می‌دهد طی سال 2013 میلادی قیمت طلا در بازار جهانی 28 درصد کاهش پیدا کرده بود ولی بعد از آغاز درگیری‌ها در کشور اوکراین دوباره سیر افزایش قیمت طلا آغاز شد. در چهار ماه اول سال 2014 میلادی قیمت هر اونس طلا در بازار جهانی 7.7 درصد رشد کرده است. دلیل این رشد نسبی هم آغاز درگیری‌ها در اوکراین و ایجاد اختلاف میان روسیه و غرب بر سر مساله اوکراین بود.
تنش‌های اوکراین و روسیه از عوامل بسیار مهمی است که هم بازار طلا و هم بازار نفت را تحت تاثیر قرار داد. قیمت اسپات نقره در بازار در این روز 19.60 دلار آمریکا، قیمت اسپات پلاتین 1480.50 دلار آمریکا و قیمت اسپات پالادیوم 822.25 دلار آمریکا بود. در این روز قیمت هر اونس طلا 0.58 درصد، قیمت نقره 0.16 درصد، قیمت پلاتین 1.06 درصد و قیمت پالادیوم 0.84 درصد نسبت به روز قبل از آن رشد کرد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید