به گزارش آژانس بین المللی انرژی

صادرات نفت ایران در ماه آوریل به 1.11 میلیون بشکه در روز رسید / 180 هزار بشکه نسبت به ماه قبل کاهش داشت

کدخبر: ۱۰۰۴۸۳
به گزارش آژانس بین المللی انرژی در ماه آوریل سال 2014 میلادی صادرات نفت ایران به 1.11 میلیون بشکه در هر روز رسید که 180 هزار بشکه در روز کمتر از میزان صادرات این کشور در ماه مارس بوده است. این در حالی است که در ماه فوریه همین سال روزانه 1.58 میلیون بشکه نفت صادر می شد.
صادرات نفت ایران در ماه آوریل به 1.11 میلیون بشکه در روز رسید / 180 هزار بشکه نسبت به ماه قبل کاهش داشت

به گزارش اقتصاد روز به نقل از آژانس بین‌المللی انرژی در ماه مارس سال 2014 میلادی صادرات نفت ایران روزانه برابر با 1.29 میلیون بشکه بود و در فوریه همین سال روزانه 1.58 میلیون بشکه نفت صادر می‌شد. صادرات نفت ایران در ماه فوریه بالاترین میزان صادرات ماهانه طی 20 ماه گذشته بوده است.
برخی از کشورها از قبیل هند و ژاپن در ماه‌های اخیر واردات نفت خود از ایران را کاهش دادند. دلیل کاهش واردات نفت ایران توسط این کشورها تلاش آنها برای همسو کردن سیاست‌هایشان با سیاست‌های تحریمی امریکا علیه برنامه هسته‌ای بوده است.
طبق قرارداد جدید ایران و ژاپن، روزانه 140 هزار بشکه نفت از ایران به بازار ژاپن صادر می‌شود. ایران که از بزرگ‌ترین صادرکنندگان نفت به کشور چین محسوب می‌شود و در سال 2012 میلادی روزانه 555 هزار بشکه نفت به این کشور صادر می‌کرد، هم‌اکنون روزانه 400 هزار بشکه نفت به کشور چین صادر می‌کند.
پیش از این وزیر نفت و انرژی ایران صادرات ماهانه این کشور را برابر با 1.5 میلیون بشکه در روز اعلام کرده بود؛ ولی آمارهای اخیر از رسیدن آن به سطحی کمتر از 1.2 میلیون بشکه در ماه حکایت دارد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید