به دلیل اختلاف بر سر قیمت گاز طبیعی

امضای قراداد صارات گاز روسیه به چین باز هم به تاخیر افتاد

کدخبر: ۱۰۰۴۹۳
به رغم امیدواری ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه در مورد امضای قرارداد 30 ساله صادرات گاز به چین در سفر روز بیستم ماه می سال 2014 میلادی به چین، امضای این قرارداد به تاخیر افتاد.
امضای قراداد صارات گاز روسیه به چین باز هم به تاخیر افتاد

به گزارش اقتصاد روز به نقل از یو.اس.آ.تودی، مقامات چینی بر این باورند که قیمت عنوان شده از طرف مقامات روس قیمت بالایی است و به همین دلیل از امضای قراردادی که طی 10 سال گذشته در مورد آن مذاکره شده بود در روز بیست و یکم ماه می سال 2014 میلادی امتناع کردند. طبق این قرارداد در صورت امضا شدن توسط طرفین، روسیه از سال 2018 میلادی سالانه 38 میلیارد گاز طبیعی مایع به چین صادر خواهد کرد و این قرارداد برای مدت 30 سال اجرا خواهد شد. ارزش این قرارداد، برابر با 400 میلیارد دلار خواهد بود و می‌تواند از وابستگی این کشور به درامد حاصل از صادرات گاز به اروپا بکاهد.
هم‌اکنون قیمت هر هزار مترمکعب گاز طبیعی صادراتی کشور روسیه به بازار اروپا برابر با 380.5 دلار آمریکا است؛ ولی مقامات چینی بر این باورند که باید قیمت گاز صادراتی به چین از این رقم کمتر باشد. به همین دلیل تحلیلگران در مورد اجرایی شدن این مذاکرات و منتج شدنان به نتیجه مطلوب پیش از سال 2018 میلادی تردید دارند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید