تغییر مسیر میوه‌های اروپایی‌ به سمت آمریکا

تحریم ویتامینی روسیه

کدخبر: ۱۳۵۵۵۷
باغداران اروپایی، به دلیل تحریم‌های غرب علیه روسیه، و تصمیم مسکو برای منع خرید محصولات پروتئینی و کشاورزی از آمریکا و اتحادیه اروپا، به زودی مسیر صادرات میوه خود را از این کشور به سمت آمریکا تغییر خواهد داد.
تحریم ویتامینی روسیه

به‌گزارش اقتصادنیوز، یکی از مقامات اتحادیه اروپا اعلام کرد: به دلیل تحریم روسیه و اعلام قوانین جدید آمریکا علیه این کشور، باغداران اروپایی به جای صادرات محصولات خود به این کشور، سیب و گلابی‌های خود را به زودی به آمریکا صادر خواهند کرد.

به‌گزارش خبرگزاری رویترز، باغداران کشورهای عضو اتحادیه اروپا که به دلیل تحریم‌های اقتصادی آمریکا و اتحادیه اروپا علیه روسیه، متحمل ضرر و زیان شده‌اند، به شدت به دنبال یافتن بازار جدیدی برای عرضه و فروش محصولات کشاورزی خود هستند.

کمیسیون‌های بهداشت و کشاورزی اتحادیه اروپا در بیانیه‌ای مشترک، از انتشار پیش نویس جدید وزارت کشاورزی ایالات متحده مبنی بر خرید محصولات باغداران اتحادیه اروپا استقبال کرده و آن را گام مهمی قلمداد کردند.

در این بیانیه مشترک آمده: اگر همه کشورها به تلاش‌های خود ادامه دهند، گشایش بازارهای آمریکا به روی محصولات برداشت فصل 2016 اتحادیه اروپا در ماه سپتامبر دور از دسترس نخواهد بود.

ارزش صادرات میوه به آمریکا، چیزی بالغ بر 10 میلیون یورو معادل 11 میلیون دلار پیش‌بینی می‌شود که این رقم 0.5 درصد سهم بازار است. گرچه این رقم چندان بالایی نیست اما به هر ترتیب تاحدودی برای بخشی که تحت تاثیر تحریم‌های غرب علیه روسیه دچار مشکل شده، خبر خوبی محسوب می‌شود.

این درحالی است که مسکو در سال 2014، و در واکنش به تحریم‌های اقتصادی غرب علیه این کشور، خرید گوشت، ماهی، لبنیات، میوه و سبزیجات از اتحادیه اروپا و آمریکا را متوقف کرد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید