نرم افزار جدیدی برای سری مایکروسافت آفیس در راه است

کدخبر: ۱۰۰۱۸۸
این پروژه اجازه می دهد تا سیستم تدریس، با کمک ابزارهایی مانند پاورپوینت، مایکروسافت بتواند به مرحله جدید وارد شود.
نرم افزار جدیدی برای سری مایکروسافت آفیس در راه است
به گزارش اقتصاد روز به نقل از  آی تی رسان، شرکت مایکروسافت درحال جمع آوری نیروهایی از میان کاربران عادی خود است و بر همین اساس به نظر می‌رسد که نرم‌افزار جدیدی برای سری مایکروسافت آفیس در راه است.
 
در این شرایط ابتدا به نظر می‌رسید که این نرم‌افزار جدید برای کمک به معلمان طراحی شده باشد ولی پس از مدتی و با رونمایی مستقیم برنامه کلاس گوگل، معلوم شد که این شایعات باید به برنامه دیگری مربوط باشد.
 
البته این پروژه نیز تا حدی به امور تدریس ارتباط خواهد داشت و با نام پروژه آفیس میکس شناخته می‌شود. این پروژه اجازه می‌دهد تا سیستم تدریس، با کمک ابزارهایی مانند پاورپوینت، مایکروسافت بتواند به مرحله جدید وارد شود. به کمک آفیس میکس می‌توان امکان تدریس تعاملی را ایجاد نمود. به این ترتیب معلم و شاگر خواهند توانست به صورت همزمان بر روی یک مسئله کار کنند و کاربران این سیستم خواهن توانست از ارتباطات مستقیم جمعی بهره‌مند گردند. البته باید گفت که در حقیقت آفیس میکس یک بسته الحاقی برای نرم‌افزار پاور پوینت است که در بسته استاندارد آفیس قابل دست‌یابی بوده و همگی با آن آشنایی داریم.
 
در نخستین مرحله، مایکروسافت قصد دارد تا با استفاده از بازخوردهای کاربران عادی خود، این سیستم را امتحان کند تا بتواند نقاط ضعف آن را شناسایی نماید.
 
در وب سایت مربوط به آفیس میکس درباره آن این‌گونه نوشته شده است:« فایل ارائه پاورپوینت خود را به یک عامل ارتباط چندجانبه درسی تبدیل کنید، ما این سیست را میکس می‌نامیم.هر چیزی که برای تولید میکس خود و اشتراک آن مورد نیاز شما باشد فراهم ساخته‌ایم.از خودتان فایل‌های صوتی و تصویری ضبط کنید و آن را برای ارئه خود به کار اضافه کنید. به فایل خود گزینه‌های آزمون اضافه کنید و تمرین و کار خانگی را به آن بیفزایید. همه این کارها تنها درون پاورپوینت انجام خواهد شد، درست مانند گرفتن اسکرین شات از کارهایتان ولی با کیفیتی بهتر از آن. تنها چیزی که برای این کار لازم دارید آفیس 2013 و افزونه میکس است.»
 
همانطور که در متن داخل وب سایت مشاهده نمودید، میکس به کاربران خود اجازه می‌دهد تا تصاویر خود را در قالب ویدیو و یا صدای خود را در قالب فایل‌های صوتی به پاورپوینت بیفزاید. به کمک این امکان می‌توان از پاورپوینت مانند یک تخته سیاه استفاده کرد و توضیح‌های مورد نیاز را به همراه تصاویر و صدا، به خوبی به مخاطب عرضه نمود. البته  کاربران برای استفاده از میکس می‌توانند علاوه بر آفیس 2013 که در متن به آن اشاره شد، از آفیس 365 نیز استفاده کنند
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید