حکم تازه دادگاه اروپایی علیه گوگل

کدخبر: ۱۰۰۲۴۸
بر اساس تازه ترین حکم عالی ترین دادگاه اروپایی کاربران اینترنت از حق فراموش شدن برخوردارند و می توانند از گوگل بخواهند اطلاعات حساس مربوط به آنها را پاک کند.
حکم تازه دادگاه اروپایی علیه گوگل
به گزارش اقتصاد روز به نقل از فارس، یکی از مشکلات جدی مردم این است که اطلاعات مفصل و حساسی در مورد هر یک از آنها از طریق اینترنت قابل دسترس است و بسیاری از مردم دوست ندارند این اطلاعات حساس با استفاده از امکانات وب قابل بازیابی و در دسترس باشد.
 حکم مذکور که توسط دادگاه عالی اتحادیه اروپا در لوکزامبورگ صادر شده حق به فراموشی سپرده شدن مردم را به رسمیت می‌شناسد. چند سالی است که درگیری میان مدافعان حفظ حریم شخصی کاربران در اینترنت و شرکت‌های بزرگ اینترنتی بر سر کنترل داده‌های شخصی افراد به شدت در جریان است.
 بر اساس حکم دادگاه اگر افراد از گوگل بخواهند تا داده‌های شخصیشان را پاک کند، این کار بر مبنای رویه های قضایی مشخص و در صورت ارائه دلایل موجه ممکن خواهد بود.
 گوگل صدور این حکم را ناامیدکننده دانسته و می‌گوید برای بررسی پیامدها و نتایج صدور چنین حکمی نیاز به زمان دارد. این شرکت همچنین مدعی شده که اطلاعات و داده های شخصی مردم را کنترل نمی کند و صرفا در صورت جستجوی کاربران به داده های مختلف لینک می دهد.
 
 
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید