نامه سیسکو به اوباما در اعتراض به جاسوسی های دولت آمریکا

کدخبر: ۱۰۰۴۲۵
مدیرعامل شرکت سیسکو با ارسال نامه ای خطاب به باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا از او خواست از میزان جاسوسی های آژانس امنیت ملی آمریکا بکاهد.
نامه سیسکو به اوباما در اعتراض به جاسوسی های دولت آمریکا
به گزارش اقتصاد روز به نقل از فارس، این اقدام پس از آن رخ می‌دهد که تصاویر تکان‌دهنده‌ای از نصب تجهیزات جاسوسی بر روی تولیدات شرکت سیسکو در کتاب تازه گلن گرینوالد روزنامه‌نگار همکار با ادوارد اسنودن منتشر شد. این تصاویر ثابت می‌کند که تولیدات شبکه‌ای و سخت‌افزارهای تولید شده در شرکت سیسکو قبل از عرضه در بازارهای داخل و خارج از آمریکا همگی توسط آژانس امنیت ملی آمریکا دست‌کاری و ابزار جاسوسی از کاربران بر روی آنها نصب می‌شود.
در این نامه که در تاریخ 15 ماه می ارسال شده، نسبت به سلب اعتماد از صنعت فناوری آمریکا اظهار نگرانی شده است. مدیر سیسکو همچنین هشدار داده که باید استانداردهای رفتاری جدیدی در زمینه نحوه انجام فعالیت‌های نظارتی آژانس امنیت ملی آمریکا وضع شود.
در بخشی از این نامه آمده است: ما نمی‌توانیم به این شکل فعالیت کنیم، مشتریان ما به ما اعتماد می‌کنند تا محصولاتی دریافت کنند که از نظر جامعیت و امنیت بالاترین استانداردها را داشته باشد. اگر ادعاهای طرح‌شده (در مورد نصب تجهیزات جاسوسی بر روی تولیدات سیسکو) درست باشد، اعتماد به صنعت ما و قابلیت شرکت‌های فناوری برای صدور جهانی محصولات‌شان از بین می‌رود.
کاخ سفید هنوز به این نامه واکنشی نشان نداده است. تصاویر و اطلاعات منتشر شده در مورد این شیوه جاسوسی نیز تکذیب نشده‌اند.
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    اخبار بیشتر در سرویس سایر رسانه ها
    کارگزاری مفید