معرفی آیپد ایر 4G شرکت اپل

کدخبر: ۱۰۰۴۴۵
آی پدها با سیستم عامل متفاوتی که نسبت به بقیه تبلت ها (اکثرا اندرویدی هستند) دارند، مشتریان خاص خود را دارند. اپل برای آی پد هم مانند آیفون با یک استراتژی منسجم و بلند مدت وارد شد و بخش عظیمی از بازار را در انحصار خود قرار داد.
معرفی آیپد ایر 4G شرکت اپل
به گزارش اقتصاد روز، بعد از معرفی مک‌بوک ایر و آی‌فون‌های سال 2013 اپل نوبت به آی‌پدهای جدید اپل رسید و در سی‌ام مهرماه 1392 معرفی شدند.
آی‌پدها با سیستم‌عامل متفاوتی که نسبت به بقیه تبلت‌ها (اکثراً اندرویدی هستند) دارند، مشتریان خاص خود را دارند. اپل برای آی‌پد هم مانند آی‌فون با یک استراتژی منسجم و بلندمدت وارد شد و بخش عظیمی از بازار را در انحصار خود قرار داد.
طبق روال گشته همه منتظر نام‌گذاری آی‌پد به نام آی‌پد5 بودند اما اپل سنت‌شکنی کرده و نام آی‌پد ایر بر آن گذاشت. در محصول جدید ما شاهد یک تبلت سبک‌تر، نازک‌تر و البته هوشمندتر هستیم.
در طراحی آی‌پد ایر از همان تیم طراح آی‌پد مینی استفاده شده است. وزن آی‌پد به 470 گرم و ضخامت آن به 7.5 میلی‌متر رسیده است و باید اذعان کرد که هیچ‌گونه نقصی به طراحی محصول جدید اپل وارد نیست. اگر از ورژن 4G تبلت استفاده کنید شکاف قرار گرفتن سیم‌کارت هم در طراحی آن لحاظ شده است.
آی‌پد ایر به صفحه نمایش 9.7 اینچی با وضوح فوق‌العاده بالای 2048×1536 پیکسل مجهز شده است. تراکم پیکسلی این تبلت 246 پیکسل در هر اینچ است و از رنگ‌های اغراق‌آمیز Amoled خبری نیست.
مغر متفکر این آی‌پد همان چیپ A7 با معماری 64 بیتی است که در کنفرانس معرفی آی‌فون5 معرفی شد. البته در آی‌پد، پردازنده کمکی M7 نیز به کمک این چیپ آمده و یک پردازنده گرافیکی چهار هسته‌ای هم این پردازنده‌ها را برای عملکرد فوق‌العاده محصول اپل یاری می‌کند و به شما لذت تجربه بازی‌های با گرافیک بالا را هدیه می‌دهد.
اپل در بخشی از تغییرات مجبور شده notification bar را به تقلید از امکانات اندرویدی برای کاربران اضافه کند، البته نام control center را برای آن برگزیده است. از جمله مواردی که در این نوار می‌توان کنترل نمود، می‌توان به پخش موسیقی و صدای دستگاه، حالت پرواز، خاموش و روشن کردن وای‌فای و چرخش صفحه نمایش اشاره کرد. نرم‌افزاری به نام facetime هم به اپلیکیشن‌های IOS 7 اضافه شده که از طریق آن می‌توان مکالمه صوتی بر قرار کرده اما پهنای باند کمتری مصرف می‌کند و با اینترنت‌های کم‌سرعت هم قابل استفاده است.
دقیقاً مانند آی‌پد4 و آی‌پد مینی، آی‌پد ایر نیز به دوربین پنج مگاپیکسلی isight با لنز f2.4 تجهیز شده و کیفیت عکسبرداری و فیلمبرداری آن فوق‌العاده است. فیلمبرداری آن باکیفیت Full HD و با سرعت 30 فریم بر ثانیه صورت می‌گیرد. برای مکالمه ویدئویی این تبلت هم یک دوربین 1.2‌مگاپیکسلی در جلو آن قرار داده شده است هر چند که کیفیت دوربین‌ها معمولاً خیلی برای کاربران مورد اهمیت نیستند.
همان‌طور که گفتیم سایز آی‌پد جدید کم شده و کاهش وزن محسوسی را هم شاهد هستیم، بنابراین اپل ناگزیر به کوچک کردن ابعاد فیزیکی باتری شده است. اما جای نگرانی نیست زیرا به لطف پردازنده کم‌مصرف جدید حتی میزان شارژدهی باتری یک ساعت نسبت به مدل‌های قبلی افزایش یافته است.
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید