بالن گوگل در نیوزلند سقوط کرد

کدخبر: ۱۰۱۳۵۲
سقوط یکی از بالن هایی که گوگل برای تسهیل دسترسی به اینترنت بی سیم در نیوزلند به کار گرفته، موجب مداخله نیروهای امدادی شد.
بالن گوگل در نیوزلند سقوط کرد
به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از فارس، عابری که یکی از این بالن‌ها را در فاصله 12 متری زمین مشاهده کرده بود با تصور اینکه یک هواپیمای سبک در معرض خطر قرار داشته و در حال سقوط است بلافاصله با نیروهای امداد و نجات تماس گرفت.
 
این نیروها نیز به سرعت هلکوپتری را برای نجات ارسال کرده و به جای هواپیما با یک بالن سبک سقوط کرده مواجه شدند که بعد از صد روز کار مداوم به طور طبیعی به پایان عمر کاری خود رسیده و بر روی زمین سقوط کرده بود. در این میان مقصر اصلی تیم هدایت کننده این بالن ها در گوگل بودند که این مساله را فراموش کرده بودند. جانی لو، سخنگوی گوگل در نیوزلند خود در اظهارنظری این مساله را پذیرفته و به اشتباه گوگل اذعان کرده است.
 
ارسال بالن به هوا برای ارائه خدمات اینترنت بی‌سیم در نقاط دورافتاده و کوهستانی بخشی از یکی از طرح‌های جاه طلبانه گوگل موسوم به Project Loon است که اجرای آن در سال 2013 آغاز شد. سرعت خدمات اینترنتی که از این طریق در دسترس قرار می گیرد ، به اندازه شبکه های نسل سوم تلفن همراه است.
 
در قالب طرح Project Loon شبکه ای متشکل از 400 بالون در سراسر جهان خدمات اینترنت وای – فای را به مردم ارائه می کنند. سیگنال های ارسالی این بالون‌ها به راحتی توسط رایانه‌ها و گوشی‌های نقاط مختلف زمین قابل دسترس است.
 
 
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید