گوگل: سالانه صدهزار نفر را از مرگ نجات خواهیم داد

کدخبر: ۱۰۱۵۷۴
لاری پیج یکی از بنیانگذاران و مدیران ارشد گوگل می گوید که شرکت تحت مدیریت وی می تواند سال آینده با دسترسی به داده های مراکز درمانی سالانه صدهزار نفر را از مرگ نجات دهد.
گوگل: سالانه صدهزار نفر را از مرگ نجات خواهیم داد
به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از فارس، لاری پیج افزوده که گوگل برنامه‌های فراوانی برای فعالیت در حوزه خدمات درمانی و بهداشتی دارد و از جمله قصد دارد با همکاری مراکز درمانی و بیمارستان‌ها یک پایگاه داده جامع از اطلاعات مربوط به بیماران و مراجعان به این مراکز ایجاد نماید.
 
اگر چه گوگل مدعی است هدف از این اقدامات کمک به ارتقای سطح بهداشت و سلامت در نقاط مختلف جهان است، اما بسیاری از مردم بیم دارند که دسترسی گوگل به این نوع اطلاعات خصوصی ممکن است پیامدهای خطرناکی داشته باشد و حریم شخصی شهروندان را مختل کند.
 
البته برای دسترسی به این نوع اطلاعات قوانین سختگیرانه ای وجود دارد و تحلیل آنها نیز با توجه به تنوع و روش های متفاوت بیمارستان ها برای ذخیره اطلاعات یاد شده کار ساده‌ای نیست. اما گوگل می گوید سعی دارد با تحلیل داده‌های کاربران به طور ناشناس بر نگرانی های فعلی غلبه کند.
 
گوگل امیدوار است ارائه این خدمات همراه با برخی سرویس های مرتبط برای افزایش سلامت و تناسب اندام مانند Google Fit باعث افزایش تعداد کاربران ودرآمد این شرکت شود.
 
 
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید