خروج IT از سبد خانوار

کدخبر: ۱۰۱۹۰۳
رئیس صنف فناوران رایانه تهران گفت: نزدیک به یک سال از روی کار آمدن دولت یازدهم می گذرد و با سیاست های اتخاذ شده احساس می کنیم IT از سبد خانوار خارج شده است. علاوه بر این امسال توان مردم برای خرید کالای IT به شدت کاهش یافته است.
خروج IT از سبد خانوار
به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از فارس، سید مهدی میرمهدی کمجانی در خصوص وضعیت بازار IT، اظهار داشت: هم‌اکنون وضعیت بازار خوب نیست. پیش از آغاز ماه رمضان نیز اوضاع بازار خوب نبود.
 
رئیس صنف فناوران رایانه تهران گفت: به دلایلی از جمله ماه رمضان، تعطیلی مدارس و آغاز مسافرت‌ها و موعد ارائه اظهارنامه‌های مالیاتی، بازار IT خلوت است و حتی مشتری‌هایی که قبلا برای بازدید و تماشا به پاساژ‌های کامپیوتر می‌آمدند اکنون به چشم نمی‌خورند.
 
این فعال بازار IT  گفت:  وضعیت بازار در مجموع نسبت به مدت مشابه سال گذشته اکنون صفر است. همچنین مذاکرات ژنو نیز هنوز در بازار تأثیرگذار نبوده زیرا دلار ثابت است.
 
وی تصریح کرد: نزدیک به یک سال از روی کار آمدن دولت یازدهم می‌گذرد و با سیاست‌های اعمال شده احساس می‌کنیم IT از سبد خانوار خارج شده و امسال توان مردم برای خرید کالای IT‌ به شدت کاهش یافته است.
 
میرمهدی ادامه داد: در ابتدای دولت یازدهم تعرفه‌ کالای IT  از جمله لپ‌تاپ و تبلت به دلیل حمایت از تولید از 4 به 10 درصد افزایش یافت که در نتیجه آن لپ‌تاپی که با تعرفه 60 هزار تومان وارد می‌شد اکنون با 350 تا 400 هزار تومان وارد می‌شود. با این تعرفه‌ها رغبت به واردات کمتر شده است و از سوی دیگر قاچاق کالا افزایش یافته است.
 
رئیس صنف فناوران رایانه تهران افزود: همچنین از ابتدای سال قرار بود تعرفه کالاهای فرهنگی 4 درصد افزایش یابد که خوشبختانه با مخالفت بخش خصوصی لغو شد.
 
 
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • گزارش «اقتصادنیوز» از بازار سرمایه

      اقتصادنیوز:‌ شاخص کل در آخرین روز کاری هفته به رقم ۲ میلیون و ۲۶۱ هزار و ۳۸۶ واحد رسید و نسبت به آخرین روز معاملاتی…

    کارگزاری مفید