واعظی در مراسم افتتاحیه APT مطرح کرد

اقتصاد دیجیتال و فراگیر، یاری رسان اهداف توسعه ای

کدخبر: ۱۰۴۱۸۳
وزیرارتباطات و فناوری اطلاعات، در افتتاحیه هفتمین اجلاس وزرای ارتباطات و فناوری اطلاعات کشورهای منطقه آسیا و اقیانوسیه (APT) گفت: اقتصاد دیجیتال و فراگیر، یاری رسان اهداف توسعه ای در کشورهاست.
اقتصاد دیجیتال و فراگیر، یاری رسان اهداف توسعه ای
به گزارش «اقتصادنیوز» واعظی بر استفاده همگانی از سرویس ها، فن آوری های ارتباطی و اطلاعاتی با رعایت ارزش های فرهنگی و اجتماعی، تاکید کرد و ادامه داد: توسعه محتوای بومی که به ارزش های فرهنگی و هنجارهای اجتماعی درکشورها، احترام می گذارند حائزاهمیت است.
 
وزیر ارتباطات در ادامه، پروژه های ICT اجرا شده در ایران طی یک ساله گذشته را تشریح کرد و افزود: گسترش اینترنت در مناطق روستایی، تاسیس مراکز ICTروستایی، اجرای شبکه ملی مدارس، شبکه ملی علم و فن آوری ایران برای اتصال مدارس و دانشگاه ها،  ارائه سرویس های دولت الکترونیک و توسعه شبکه ملی اطلاعات از جمله این طرحهااست.
 
واعظی با تاکید بر توسعه و تسریع شبکه ملی اطلاعات در ایران ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران در حال افزایش شبکه سراسری فیبرنوری در کشور است تا بتواند خدمات بهتری به شهرها و روستاها ارائه دهد.

وی در پایان ضمن آرزوی موفقیت برای نشست وزرا بر گسترش تشریک مساعی میان کشورهای منطقه تاکید کرد و افزود: باید تلاش کنیم  شکاف دیجیتال میان کشورهای توسعه یافته و در حال توسعه کاهش یابد.

هفتمین نشست وزرای ارتباطات آسیا و اقیانوسیه 19 و 20 شهریور، در بندر سری بگاوان پایتخت کشور برونئی درحال برگزاری است و واعظی با وزرای دیگر کشورها دیدار و ملاقات خواهد داشت.
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید