رادار‌هایی برای دید از میان دیوار

کدخبر: ۱۱۰۷۱۲
این دستگاه به حدی قوی است که می‌تواند حرکت و حتی تنفس را از فاصله 15 متری تشخیص دهد. رنج-آر حتی می‌تواند از میان دیوار بتنی نیم متری نیز وجود انسان را تشخیص دهد.
رادار‌هایی برای دید از میان دیوار

به گزارش «اقتصادنیوز» به نقل از «سی‌نت» کار خلافکاران با رادار‌هایی که به وسیله آنها می‌توان از میان دیوار‌ها درون ساختمان را دید، بسیار سخت شده است.

بر اساس گزارش یو‌اس‌ای تودی، حداقل 50 آژانس مجری قانون در آمریکا که شامل اف‌بی‌آی و یو‌اس مارشال می‌شود، برای دو سال گذشته در حال ذخیره کردن این دستگاه‌ها برای خود بودند. محصولی که آنها استفاده می‌کنند رنج-آر است که توسط شرکت ارتباطات ال-3 ساخته شده است.

این دستگاه به حدی قوی است که می‌تواند حرکت و حتی تنفس را از فاصله 15 متری تشخیص دهد. رنج-آر حتی می‌تواند از میان دیوار بتنی نیم متری نیز وجود انسان را تشخیص دهد. اما دیوار‌ها تنها نباید از بتن باشند تا این دستگاه کار کند، دیوار‌هایی با جنس  چوب، شیشه، و حتی خاک نیز برای این دستگاه مشکلی ایجاد نمی‌کند و تنها نقطه ضعف رنج-آر دیوار‌هایی از جنس فلز است.  از آنجایی که زاویه دید این وسیله 160 درجه است تنها چند ثانیه طول می‌کشد تا کل ساختمان یا هر مکان دیگری را بتواند اسکن کند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید