پالم به بالاترین قیمت در دوهفته اخیر رسید

کدخبر: ۱۱۴۶۵۳
قیمت پالم بعد از اعلام افزایش مالیات بر صادرات این روغن در اندونزی به بالاترین قیمت خوددر دو هفته اخیر رسید.
پالم به بالاترین قیمت در دوهفته اخیر رسید

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از بلومبرگ ، سوفیان دجالیل وزیر اقتصاد اندونزی گفت: در آغاز این ماه شرکت‌های حمل و نقل 50 دلار برای هر متریک تن روغن پالم و 30 دلار برای محصولات فرآوری شده آن باید پرداخت کنند . وی اضافه کرد که دولت مالیات را در آستانه 750 دلار در هر تن را برای صادرات جداگانه پالم نگه می‌دارد.

 

پالم که درهمه جا از جمله سوخت ، آب‌نبات و موادغذایی استفاده می‌شود ، سال گذشته در حالی که قیمت نفت سقوط کرد با کاهش 16 درصدی قیمت مواجه بود که پایین ترین قیمت در 6 سال اخیر بود.  به گفته وین گوردون تحلیلگرگروه UBS در سنگاپور با افزایش مالیات قیمت های اندونزی کاهش می‌یابد این موضوع برای تولید کنندگان اثر منفی دارد در حالی که شرکت های پالایش ممکن است سود ببرند و نرخ به کارگیری در بیودیزل و حاشیه سود افزایش یابد.

 

گوردون در مصاحبه تلفنی خود اضافه کردکه این افزایش مالیات در کوتاه مدت تاثیر منفی دارد ولی در گذر زمان اثر مثبت دارد و اگر اندونزی بتواند در بلندمدت بخش بیودیزل را طبقه‌بندی کند تاثیر مثبتی بر سایر بخش ها دارد.

 

قیمت‌ها امروز در بازار مشتقات مالزی در کوالالامپو با افزایش 0.9 درصدی و رسیدن به قیمت 2211 رینگت (610 دلار ) در هر تن به بالا ترین سطح خود از 20مارس سال جاری رسید در حالی که در معاملات صبح 2207 رینگت معامله شد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید